تجربه‌ متفاوت و مثبت برگزاری مسابقات قرآن / انتظار از رسانه ملی بیشتر است
کد خبر: 3939985
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
دغاغله در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

تجربه‌ متفاوت و مثبت برگزاری مسابقات قرآن / انتظار از رسانه ملی بیشتر است

داور بین‌المللی مسابقات قرآن از شیوه برگزاری مسابقات سراسری قرآن ابراز رضایت کرد و افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن با این شیوه و تجربه جدید، گام مثبت و بسیار خوبی است، گرچه از رسانه ملی انتظار بیشتری می‌رود.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن كریم، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوه جدید برگزاری مسابقات سراسری قرآن، اظهار کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن با این شیوه و تجربه جدید یك گام مثبت و بسیار خوب است.

وی افزود: در این برنامه‌ها حال و هوای مسابقات حفظ شده و بیننده در پخش زنده تلویزیون احساس می‌كند که داوران و متسابقان در كنار هم هستند و آن ابهت، عظمت و شكل ظاهری مسابقات تا اندازه زیادی حفظ و شباهت‌سازی شده و احساس نمی‌شود كه تلاوت‌ها حدود یک ماه قبل در مراكز صدا و سیمای استان‌ها ضبط شده است.

دغاغله تأكید كرد:‌ به‌طور كلی تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع كرونا یک ضعف است و برگزاری آن هم به‌صورت حضوری یك نوع تخلف و گستاخی در برابر قوانین وضع موجود است؛ در هر صورت با این دو نظر، هم‌اكنون كار بسیار ارزنده‌ای انجام شده كه مسابقات سراسری قرآن به شكل كنونی در حال برگزاری است.

وی در پاسخ به اینكه به نظر شما آیا رسانه ملی در این باره خوب عمل كرده است، تصریح کرد: برای قرآن هر كاری که می‌توانیم باید انجام دهیم. ترس ما این است که قرآن مهجور باشد به‌همین دلیل این نوع فعالیت‌ها را تشویق می‌كنیم وگرنه جای كار بسیار بیشتری دارد.

دغاغله با بیان اینكه رسانه ملی هنوز نتوانسته است مانند مالزی در پخش و انتشار مباحث و فرهنگ قرآنی عمل کند، گفت: آنجا جمهوری اسلامی نیست، اما ادعای ما نسبت به دیگر كشورها بسیار بیشتر است؛ لذا باید بسیار بهتر از این‌ها عمل كنیم.

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن در پایان افزود: وقتی شیوه اجرای برنامه قرآنی در رسانه ملی را تشویق می‌كنیم و می‌گوییم خوب است به خاطر این است كه همین هم كه هست از بین نرود چون در كشورمان توقع بسیار بیشتر است و باید كاری كنیم تا قرآن را به درب تمام منازل برسانیم.

انتهای پیام
captcha