برگزاری مسابقات قرآن به شیوه تلویزیونی، سبک جدیدی را رقم زد
کد خبر: 3940156
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
شیخ اکبری:

برگزاری مسابقات قرآن به شیوه تلویزیونی، سبک جدیدی را رقم زد

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه با پیشنهاد این شبکه، مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت تلویزیونی برگزار شد، این سبک جدید را جایگزین مناسب و موفق برای برپایی حضوری مسابقات عنوان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن درباره شیوه جدید و نوین برگزاری مسابقات سراسری قرآن گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا و عدم امکان برپایی حضوری مسابقات، به سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد دادیم، مسابقات سراسری قرآن کریم امسال به صورت تلویزیونی برگزار شود.

شیخ‌اکبری با بیان اینکه برای برگزاری تلویزیونی مسابقات، آئین‌نامه ویژه‌ای تدوین شد، افزود: در این آئین‌نامه مقرر شد از ظرفیت مراکز استانی برای ضبط آثار شرکت‌کنندگان استفاده کنیم، به گونه‌ای که تمامی شرکت‌کنندگان در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف بتوانند با استاندارد یکسان صوت و تصویر و در دکور نسبتاً مشابه با حضور ناظران اوقاف و هادی حفاظ برای متقاضیان رشته حفظ در مسابقه شرکت کنند.

وی به داوری زنده آثار شرکت‌کنندگان اشاره و تأکید کرد: به خاطر حفظ هیجان مسابقه، داوری آثار ارسالی از ۳۱ استان، به صورت زنده انجام می‌شود. امیدواریم این شیوه و سبک نوین برگزاری این رویداد مهم قرآنی که با توجه به شرایط فعلی کرونایی تدوین شده است، برای جامعه قرآنی که بر برگزاری مسابقات تأکید داشتند، قابل قبول باشد.

انتهای پیام
captcha