اهتمام حماس به ایجاد وحدت ملی فلسطین و پایان دادن به شکاف داخلی
کد خبر: 3941068
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

اهتمام حماس به ایجاد وحدت ملی فلسطین و پایان دادن به شکاف داخلی

نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در سی و سومین سالروز تأسیس این جنبش تأکید کرد: حماس به ایجاد وحدت ملی فلسطین و پایان دادن به اختلاف و شکاف داخلی تا ایجاد یک صف‌آرایی ملی و جامع در برابر رژیم اشغالگر اهتمام دارد.

به گزارش ایکنا، نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تأکید کرد که این جنبش در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی به همه اشکال مقاومت و در رأس آن مقاومت مسلحانه پایبند است.

«صالح العاروری» در گفت‌وگو با پایگاه خبری حماس بر پایبندی این جنبش به هویت و خط مشی خود تأکید کرد و گفت: حماس از پیوستن هر کسی به مقاومت ضد اشغالگری صرف نظر از ماهیت فکری یا ملی آن استقبال می‌کند.

این مقام حماس مبارزه با رژیم اشغالگر را به دلیل تجاوز اسرائیل به سرزمین و مقدسات فلسطینیان و نه به دلیل گرایش دینی این رژیم دانست و گفت: از همین روست که امت اسلامی در طول تاریخ با اشغالگران چه صلیبی‌ها چه مغول‌ها و چه یهودی‌ها به دلیل تجاوزشان به سرزمین فلسطین مقاومت کرده است.

العاروری همچنین بر اهتمام حماس به ایجاد وحدت ملی فلسطین و پایان دادن به اختلاف و شکاف داخلی تا ایجاد یک صف‌آرایی ملی و جامع در برابر رژیم اشغالگر تأکید کرد.

این مقام حماس بر لزوم اصلاح ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) به عنوان نماینده قانونی ملت فلسطین تأکید کرد و گفت: این سازمان باید از نو ساخته و انتخابات مجلس ملی فلسطین به شکل آزاد و شفاف برگزار شود و سازمان آزادی‌بخش نماینده همه گروه‌های فلسطینی باشد.

العاروری همچنین خواستار تجدید نظر در ساختار تشکیلات خودگردان و وظایف آن شد و گفت: باید از طریق ایجاد یک توافق ملی، تشکیلات خودگردان نقطه قوتی در مسیر مقاومت ملت و مبارزات آن باشد، نه اینکه نقطه ضعفی باشد که موجودیتش با رژیم اشغالگر گره خورده باشد.

این مقام حماس بر اهتمام این جنبش به ارتقا و تقویت روابط خود با همه امت عربی و اسلامی تأکید کرد و گفت: با همکاری امت اسلامی است که مناقشه با دشمن یکسره می‌شود.

العاروری رژیم اشغالگر را مانع بزرگ در برابر مسیر آشتی ملی فلسطین خواند و گفت: حماس از هیچ تلاشی برای پایان دادن به اختلاف داخلی فلسطین فروگذار نخواهد بود، زیرا انسجام و وحدت فلسطینی مقدمه لازم برای آزادسازی اراضی ما از چنگ رژیم اشغالگر است.

او هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را مردود خواند و گفت: این توافقات سیاسی امنیتی و اقتصادی با اسرائیل اراده را از طرف فلسطینی سلب کرده و این امر چالشی برای هر نوع فعالیت حماس در کرانه باختری است، زیرا حتی هر گونه فعالیت اجتماعی حماس هم در کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر سرکوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha