محفل انس با قرآن یادبود شهادت سردار سلیمانی برگزار شد + عکس
کد خبر: 3944614
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

محفل انس با قرآن یادبود شهادت سردار سلیمانی برگزار شد + عکس

محفل انس با قرآن یادبود اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت زهرا(س) شب گذشته، 10 دی‌ماه، از سوی مؤسسه اظهرالجمیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن شب گذشته، ۱۰ دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان جلسات قرآن، اساتید و قاریان ممتاز و کشوری در حسینیه نخودبریزهای مشهد از سوی مؤسسه اظهر الجمیل برگزار شد.

در بخشی از این مراسم معنوی محمد ارژنگ، کارشناس علوم قرآنی به ارائه توضیحاتی درباره آیات سوره کوثر و زندگینامه حضرت زهرا(س) پرداخت.

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط احسان سوختانلو، محمدرضا عاش الحسینی، محمدباقر محسنی و پیشکسوتان قرآنی مشهد قاسمپور و عابدیان از قاریان ممتاز کشور و سعید مهوشیان، قاری حرم مطهر رضوی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان سروش عظیمی مجری این محفل ضمن تشکر از قاریان، در وصف شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این خوی خبیثانه دشمن را نمی‌توان عوض کرد. تو با درایتت و با نقشی که برای کشور می‌آفریدی، در وجود آن‌ها ترس ایجاد کردی. از ترسشان از راه آسمان به تو حمله بردند و تو را آسمانی کردند. آسمانی شدنت مبارک سردار راه خدا. این را بدان که یاد تو برای همیشه زنده است و زنده خواهد ماند.

وی گفت: سردار سلیمانی جان داد و پر کشید. این خبریست که صبح 13 دی سال 1398 ایران را در غم و اندوه فرو برد. اما دشمن شاد نباشد؛ هیچوقت این شادی او ادامه‌دار نخواهد بود. در گذشته ما فقط یک سردار سلیمانی داشتیم، اما با این کار غیر انسانی او، اکنون بیش از 72 میلیون سردار سلیمانی وجود دارند که حاضرند جانشان را در راه کشورشان فدا کنند. سردار سلیمانی شهید شد؛ در راه ایران رفت و پرکشید. او آسمانی شد و راه و مسیر خودش را برای جوانان به جای گذاشت. آیا فکر کرده‌ای که او نمی‌دانست قرار است به شهادت برسد؟ آیا او نمی‌دانست دشمن به خونش تشنه است؟ با همه این دانسته‌ها، قدم در مسیر حق نهاد. اما دشمن حق‌شناس نیست، دشمن فقط خوی خبیث خود را می‌شناسد و به آن عمل می‌کند. مسیر حقی که سردار سلیمانی به جا گذاشت، برای همیشه مسیر اصلی جوانان این مرز و بود خواهد بود.

عظیمی اظهار کرد: خون سردار سلیمانی را ریختند؛ پنداشتند که ضربه‌ای بزرگ به ایران وارد کرده‌اند. اما نمی‌دانند که در اصل شاهرگ اصلی کشور خودشان را با این کار زده‌اند. خون جوانان ایرانی به جوش آمده و این کار آن‌ها، غیرت مردان و زنان این سرزمین را چندین برابر کرده. آمریکا با این کار خود، ضربه‌ای بزرگ بر قلب خویش وارد کرد و احساس می‌کند که این ضربه را به ایران زده است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم گروه تواشیح شمس‌الهدی در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی اجرایی را تقدیم حضار حاضر کردند و محمدامین کهن در مدح حضرت زهرا(س) مداحی کرد.

انتهای پیام
captcha