شهید سلیمانی؛ مصداق عینی ««عاش سعیداً و مات سعیداً»
کد خبر: 3944647
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
محسن حاجی میرزایی بیان کرد:

شهید سلیمانی؛ مصداق عینی ««عاش سعیداً و مات سعیداً»

وزیر آموزش و پرورش در جشنواره «نسل سلیمانی» که در کرمان برگزار شد، با بیان اینکه رسیدن به نقطه عطف باشکوه شهادت، محصول زندگی باشکوه است، اظهار کرد: شهید سلیمانی مصداق بارز «عاش سعیداً و مات سعیداً» است. تلاش می‌کنیم در نظام تعلیم و تربیت انسان‌هایی را پرورش دهیم که الگویشان این سردار عزیز باشد.

وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم جشنواره سرباز وطن (نسل سلیمانی) ویژه برنامه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه، با حضور وزیر آموزش و پرورش بر سر مزار این شهید در کرمان برگزار شد.

حاجی میرزایی در این مراسم با بیان اینکه به نمایندگی از همه فرهنگیان به اینجا آمده‌ام تا عرض ادب کنم به پیمودن راهی که این شهدای بزرگوار از وجودشان ایثار کردند و مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و کلمه توحید را فراهم کردند، اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما شهید شاهد است، شهید گواه و حجت بر همه بندگان خداست؛ «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ».

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زندگی شهیدان فقط در لحظه شهادت آن‌ها فهمیده نمی‌شود. یک حیات ابدی است و حیاتی است که نقطه عطف آن به شهادت رسیدن است. فرهنگ قرآنی ما می‌گوید که شهیدان زنده هستند و برای رسیدن به چنین مرتبه‌ای که در نزد خداوند خشنود هستند، راه پر پیچ و خمی را طی کرده‌اند و سختی‌های بسیاری را به جان خریده‌اند و خواب و خور و آسایش را بر خود حرام کردند تا برای پیشرفت کشور و مردم جان خود را فدا کنند.

وی افزود: چنین نقطه عطف باشکوهی محصول زندگی باشکوه است؛ «عاش سعیداً و مات سعیداً»، کسانی که بیدارند و هوشیارند و یک چنین انجامی دارند. امروز به نمایندگی از خیل عظیم فرهنگیان برای تجدید بیعت آمده‌ام تا بگویم نظام تعلیم و تربیت درصدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آن‌ها سردار شهید سلیمانی است؛ الگوی آگاهی، الگوی بیداری، الگوی دشمن ستیزی، الگوی مقاومت، الگوی اخلاص، الگوی سخت‌کوشی و الگوی فداکاری. سعادتمند هستند دانش آموزان امروز که در دوره‌ای زیست کرده‌اند که از نزدیک شاهد اقدامات و تلاش‌ها و خدمات ارزنده شهید سلیمانی بوده‌اند.

به بیان محسن حاجی میرزایی؛ شهید سلیمانی امروز در قلوب ملت ایران و ملت‌های منطقه جایگاه رفیعی دارد و این جایگاه حاصل یک عمر تلاش صادقانه و کوشش فداکارانه است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در ایام شهادت ایشان به برخی مدارس که سر می‌زدم و از دانش آموزان دبستانی می‌پرسیدم: چرا سوگوار شهید سلیمانی هستید؟ پاسخ‌هایی دریافت می‌کردم که نشان می‌داد جامعه ما در همه سطوح عمیقاً متوجه خدمات و تلاش‌های این شهید است.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم این الگو را که معرف همه فرهنگیان عزیز است، در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ثبت کنیم و آیندگان و زیرکانی که از این تربت پاک بهره می‌گیرند، راهنمای خوبی برای آینده خود داشته باشند.‌ ای کاش ما نیز به فوز و فضیلتی که این شهیدان از آن بهره‌مند هستند، نایل شویم. جایگاه و موقعیت آن‌ها را در پیشگاه خداوند آرزو می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha