چالش‌های اقتصادی؛ علت اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی در زنجان
کد خبر: 3945731
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳

چالش‌های اقتصادی؛ علت اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی در زنجان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: چالش‌های اقتصادی، علت اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی در زنجان شناخته شده است و برای حل این مشکل، اقداماتی در خصوص آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

ارسالی////چالش‌های اقتصادی؛ علت عمده بروز آسیب‌های اجتماعی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ماهرخ بلوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، 15 دی‌ماه در نشست هئیت اندیشه‌ورز زنان با رویکرد صیانت از نهاد خانواده، اظهار کرد: اثربخشی اقدامات در هر حوزه‌ای نیازمند عملکرد فرابخشی است و نگاه‌های جزیره‌‌ای و دور از برنامه‌ها، دستیابی به اهداف را دشوار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی متأثر از فرهنگ‌ها، سبک زندگی، شرایط اقتصادی، عوامل محیطی و جغرافیایی و آداب نواحی مختلف است، ابراز کرد: باید با توجه به شرایط منطقه‌ای، برای هر منطقه برنامه خاصی در حوزه خانواده تدوین شود و در این زمینه از ایده‌های صاحبنظران استفاده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سه چالش مهم امروز در حوزه زنان، کودکان و خانواده مطرح بوده و نقش بحران کووید۱۹ در تشدید آن را نمی‌توان نادیده گرفت، بیان کرد: 5 موضوع مهم نیز در بخش آسیب‌های اجتماعی و خانواده از اهمیت بالایی برخورددار است که می‌توان به طلاق، بیکاری، اعتیاد همسران، خشونت و کاهش فرزندآوری اشاره کرد که از سوی این هئیت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارها و طرح‌های راهبردی برای آن‌ها ارائه شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مسائل اقتصادی و معیشتی بیشترین دلیل بروز آسیب‌های اجتماعی است که راهکارهایی نیز از سوی هئیت اندیشه‌ورز استان برای حل مشکلات ارائه شده است و تلاش‌هایی هم برای آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رصد وضعیت بانوان، کودکان و خانواده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی بهره می‌بریم، یادآور شد: در ۱۰ ماه گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات منعقد شده و تاکنون 466 نفر از زنان سرپرست خانوار و بانوان حاشیه شهر این تسهیلات را دریافت کردند.

بلوری از اجرای طرح‌ توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی با شناخت و حل مشکلات بانوان در مقیاس محلی در استان زنجان طی سه دوره، خبر داد و گفت: این طرح نتایج خوبی را داشته است و تا پایان سال در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و خدابنده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای رویداد کمند برای دانشجویان دختر دانشگاه زنجان ابراز کرد: این طرح به منظور ارائه مهارت‌های حرفه‌ای به دانشجویان برگزار شد و نمایشگاه این رویداد نیز در استان زنجان برپا شد.

این مسئول به افزایش جمعیت زنان و دختران دارای تحصیلات دانشگاهی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: زنان بیشتر در رشته‌های مهندسی، حقوق، برق و کشاورزی تحصیل می‌کنند و در حال حاضر بیشترین علاقه دختران جوان به رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای، ترویج کسب‌و‌کارهای اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی در فضای ارتباطات و فنآوری است.

انتهای پیام
captcha