راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در سمنان
کد خبر: 3945920
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در این شهر خبر داد و افزود: کتابخانه‌های نامک برای عموم مردم قابل استفاده است که می‌توانند بدون حضور کتابدار، کتاب موردنظر خود را امانت بگیرند و یا اهدا کنند.

راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرشید فلاح، مدیر کل این اداره، امروز، 16 دی از راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در شهر سمنان در ۲ سطح خبر داد و افزود: کتابخانه‌های نامک برای عموم مردم قابل استفاده است که می‌توانند بدون حضور کتابدار، کتاب مورد نظر خود را امانت بگیرند و یا کتاب اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های دیجیتالی دانوش در سطح بالاتر با ظرفیت هزار نوع کتاب است و برای امانت گرفتن کتاب از این کتابخانه‌ها باید کارت مخصوص آن از دبیرخانه پایتخت کتاب دریافت شود اظهار کرد: شهرداری سمنان نیز نرم‌افزاری به نام «تکاو» به منظور خرید و فروش کتاب‌های دست دوم طراحی کرده است.

فلاح با تأکید بر اینکه نهادهای دولتی، به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، شهرداری و فرمانداری سمنان در زمینه تحقق عنوان پایتخت کتاب برای شهر سمنان به خوبی همکاری می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدام‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد در پیشبرد این طرح را استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانا و انتخاب مؤسسه غیردولتی آرمان روشن به عنوان مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب دانست و گفت: از بهمن‌ماه طرح‌هایی به منظور تحقق عنوان پایتخت کتاب برای سمنان آغاز می‌شود که در این طرح‌های بدیع و خلاقانه از فناوری‌های روز استفاده می‌شود.

فلاح یادآور شد: برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که تاکنون اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز موفق به کسب این عنوان شده‌اند. سمنان به عنوان یکی از گزینه‌های این عنوان برای سال ۱۴۰۰ نیازمند فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به این عنوان است.

انتهای پیام
captcha