حزب‌الله: تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی از سوی آمریکا مدال افتخار است
کد خبر: 3946584
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

حزب‌الله: تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی از سوی آمریکا مدال افتخار است

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا در تحریم رئیس سازمان الحشد الشعبی را مدال افتخاری بر سینه او دانست و گفت که آمریکا از سر عقده‌گشایی از الحشد الشعبی که بهانه‌های آمریکا را برای ادامه اشغال عراق رفع کرده، به تحریم متوسل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در قرار گرفتن نام رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در لیست تحریم‌های این کشور را محکوم کرد.

حزب‌الله اعلام کرد: پس از اینکه آمریکا شهید ابومهدی المهندس، نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی را در یک جنایت ترور کرد، اصلاً تعجب‌آور نیست که وزارت خزانه‌داری آمریکا فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی را در لیست تحریم‌های این کشور قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: این مجازات‌ها به جنایات بیش از حد آمریکا در حق عراق و مردم آن افزوده می‌شود و ادعاهای ناعادلانه وزارت خزانه‌داری آمریکا برای توجیه تحریم‌ها آن هم پس از رسوایی کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان آمریکایی در برابر ساختمان کنگره آمریکا تمسخرآمیز است.

حزب‌الله تأکید کرد: ما این اقدام آمریکا علیه فالح الفیاض را محکوم و تقبیح می‌کنیم و آن را مدال افتخاری بر سینه او می‌دانیم که به سابقه دیرینه وی در جهاد مقابل تروریسم و تکفیری‌ها افزوده می‌شود.

بر اساس این بیانیه، دلیل اصلی این تحریم‌ها، موضع قاطع رئیس سازمان الحشد الشعبی نسبت به اشغالگری آمریکا و غیرقانونی بودن حضور آمریکا در خاک عراق است؛ افزون بر نقشی که این سازمان در مقابله با داعش و پروژه تروریستی آن داشته است.

حزب‌الله لبنان گفت: سازمان الحشد الشعبی، همه توجیهات و بهانه‌‌های دولت آمریکا برای ماندن اشغالگران روی سینه عراقی‌ها را از بین برده است و اکثریت ملت مبارز، صبور و شریف عراق هم با ماندن اشغالگران آمریکایی در عراق مخالفند.

انتهای پیام
captcha