بازتاب جشنواره نغمه‌های محمدی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3947073
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

بازتاب جشنواره نغمه‌های محمدی در صفحات معارفی رسانه‌ها

معرفی تیم داوری جشنواره نغمه‌های محمدی و دیدار نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی با مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از جمله خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 22 دی‌ماه بوده است.

بازتاب جشنواره نغمه‌های محمدی در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 22 دی‌ماه از پنجمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی، دیدار مدیران سازمان تأمین اجتماعی با مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و انتخاب هیئت رئیسه خانه مداحان استان تهران خبر داده‌اند.

فارس

خبرگزاری فارس صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی را با انتشار دو مطلب خبری به روزرسانی کرده است، در یکی از این مطالب تلاوت ترتیل صفحه ۶۰۱ قرآن کریم شامل سوره‌های عصر، همزه و فیل با صدای شهریار پرهیزکار بارگذاری شده است.

این خبرگزاری در خبر دیگری از دیدار روز گذشته آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و معاونان وی خبر داده است. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، با بیان اینکه جامعه مدرسین یک نهاد حوزوی کهن است که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد، گفته است: «از روزهای نخست که جمع معدودی به‌عنوان بنیانگذاران جامعه مدرسین دور هم جمع می‌شدند و با آرمان بلندی تحت عنوان تشکیل دولت اسلامی با رهنمودهای امام راحل دنبال می‌کردند، جلساتی داشتند و تبادل نظر می‌کردند، دستگاه خفقان طاغوت همه عناصر شاخص آن روز جامعه را زیر نظر داشت و هر امضایی که زیر اطلاعیه‌ای وجود داشت کافی بود صاحب امضاء در دادگاه محاکمه شود».

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه در یکی از خبرهای خود از افتتاح پنجمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی خبر داده است. این رویداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی، رئیس شورای سیاست‌گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و جمعی از اهالی اندیشه در مرکز سرچشمه برگزار شد. در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی گفته است: «انقلاب اسلامی با 2 ویژگی مهم شکل گرفت؛ اولین ویژگی بندگی خدا و شکل گرفتن ساختار سیاسی در ظل آن و دیگری مبارزه با استکبار و طاغوت زمانه است. برای مثال، در مورد شهید سلیمانی می‌بینید که ایشان منطبق بر هر دو ویژگی انقلاب اسلامی است؛ خود را با آیات قرآن تطبیق داده و اخدود زمانه را نیز شناخت و به جنگ با آنان رفت. حال این نظام می‌خواهد پیشرفت کند و دست بالا را بگیرد. برای مثال، در حوزه اقتصاد هیچ راهی نیست مگر آنکه اقتصادمان را خودمان درست کنیم و در این راه هیچ کسی نمی‌تواند هیچ کمکی به ما بکند. در اقتصاد اسلامی بسیاری از موضوعات دیده شده است؛ برای مثال کمک به مظلوم در قالب خمس آورده شده است. در ایام شیوع ویروس کرونا گفته شد که کمک مومنانه داشته باشید. دو سوم کمک‌هایی که در سازمان اوقاف انجام شد، توسط مردم تامین شده بود».

این خبرگزاری در خبر دیگری از انتخابات هیئت رئیسه کانون مداحان استان تهران با حضور مسئولان کانون‌های شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، «در این انتخابات با انتخاب اعضاء، حمید منتظر به عنوان رئیس، ابراهیم صدیق به عنوان نائب رئیس و سعید ایوبیان به عنوان دبیری کانون مداحان استان تهران انتخاب شده‌اند».

«دهه دوم فاطمیه هیئت کجا برویم؟»، «آیت‌الله مصباح؛ اسلام‌اندیشی بدون انفعال و التقاط در مقابل غرب» و «پناهیان: ایام فاطمیه فرصتی برای بیان نقص‌های جامعه و مردم مدینه/ ارفع: روشنگری در جامعه باید منطقی و مستدل باشد» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز 22 دی‌ماه است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از انتشار کتاب «دانشگاه و دانشجو؛ مبانی گفتمانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره دانشگاهیان» با تألیف و گردآوری «امین عزیزی» از سوی نشر جمهور ایران (وابسته به اداره کل پژوهش و اسناد ریاست جمهوری) خبرد اده و در خبر دیگری به برگزاری مراسم نکوداشت علمی حکیم مجاهد آیت‌الله علامه «محمدتقی مصباح یزدی» در روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه اشاره کرده است.

«عدالت‌گستری و غلبه به امور رفاهی، تمدن نوین اسلامی را از تمدن‌های دیگر جدا می‌کند»، ««چشمه‌های بهشت»؛ زبانی ساده از مفاهیم بلند عیون اخبارالرضا(ع)» و «مؤلفان یهودی و مسلمان آثار جاویدانی را در قرن سیزدهم خلق کردند/ تاثیر بر نظام‌های عرفانی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت از دیدار مسئولان سازمان تأمین اجتماعی با مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داده است. در این جلسه نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی، گزارشی از سابقه‌ فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات قرآن کریم در این سازمان را ارائه کرده و در ادامه خواستار همکاری در زمینه‌ی بهره‌مندی از توانمندی‌های مرکز امور قرآنی در امور آموزش و برگزاری مسابقات و همچنین تعامل دو جانبه در جهت نشر فرهنگ قرآنی در میان پرسنل سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های آنان شدند.

این خبرگزاری همچنین از تولید اولین اثر ملی در جشنواره‌ تلاوت‌های مجلسی خبر داده و در خبر دیگری از برگزاری جلسه وبینار با دفاتر قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبرگزاری داده است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در خبرهای صفحه دین و اندیشه از برپایی نمایشگاه تجسمی کوچه بنی هاشم در قم خبر داده است. این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ دی ماه آغاز شده و تا ۲۸ دی ماه و از ساعت۱۸ تا 21 دایر است.

خبر دیگر این خبرگزاری به یادداشتی از «علی متقیان» اختصاص یافته است. در این یادداشت به دیدار نگارنده یادداشت با سیدجعفر شهیدی اشاره شده است که در بخشی از آن می‌خوانیم: «ایشان به مجموعه‌ای از استادان بزرگوار حوزوی و دانشگاهی ماموریت داد تا برای تدوین کتب مربوط به دروس معارف اسلامی اقدام کنند. یکی از اساتیدی که در این دوره ماموریت یافت برای درس «تاریخ تحلیلی اسلام» کتاب تالیف کند، استاد دکتر سیدجعفر شهیدی بود که در اولین فرصت کتاب را تدوین کرد و خود نیز در چندین دانشگاه تدریس کتاب خودش را در چند نوبت عهده‌دار شد. این کتاب در مرکز نشر دانش که در آن زمان با هدف تالیف و ترجمه کتاب‌های دانشگاهی تاسیس شده بود به چاپ رسید و در اختیار دانشجویان قرار گرفت».

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف از معرفی داوران اولین جشنواره نغمه‌های محمدی خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده، «سید محمد میرزمانی»، «هادی آرزم»، «سعید بیابانکی»، «سیدعماد توحیدی» و «پیام عزیزی» به عنوان تیم داوری این جشنواره معرفی شده است. این جشنواره در دو بخش تجلیل از «برترین آثار موسیقیایی پیرامون وجود مبارک حضرت رسول اکرم» و «حمایت از ۱۰ هنرمند یا گروه هنری برتر برای تولید ۱۰ اثر شاخص موسیقایی پیرامون حضرت رسول اکرم» برگزار می‌شود که در بخش حمایت از آثار هنرمندان یا گروه‌های هنری، علاقمندان می‌توانند در گونه‌های متنوع حوزه موسیقی و سرود، طرح و ایده تولیدی خود را در موضوع جشنواره به همراه سوابق و نمونه آثار خود ارسال ‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان تنها مطلب خبری منتشر شده تا زمان تهیه این گزارش را به حدیثی از امام حسین(ع) درباره نشانه‌های علم اختصاص داده است.«مِن دَلائِلِ العالِمِ إنتقادَةِ لِحَدِیثِه وَ عِلمِه بِحَقائِقَ فُنونِ النَّظَر؛ از نشانه‌های عالم، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است».

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با «محمد صلاحی»، کارشناس علوم قرآنی پیرامون سیره سیاسی حضرت «فاطمه زهرا(س)» انجام داده است. صلاحی در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرده است: «دفاع از ولایت جنسیت نمی‌شناسد و این درس بزرگی بود که «حضرت فاطمه زهرا(س)» به جامعه بشریت دادند، بی‌شک دختر «پیامبر گرامی اسلام(ص)» سزاوارترین افراد برای مشارکت سیاسی و حضور در صحنه‌های اثر گذار اجتماعی و سیاسی بودند، ایشان این توانایی خود را به وضوح با حضور به موقع در عرصه‌های مختلف بیان کردند، این بانوی ارزشمند اسلام درخطبه‌های متعدد در رسای دفاع از ولایت و اسلام «پیامبراکرم (ص)» حقایق نابی را بیان کردند، اما عدم حمایت انصار و جهل مردم سبب شد تا دشمن جسارت پیدا کند و در خانه ایشان را به آتش بکشد».

انتهای پیام
captcha