اختتامیه چهلمین مسابقات سراسری قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا
کد خبر: 3950219
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

اختتامیه چهلمین مسابقات سراسری قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا

آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امروز، هشتم بهمن‌ماه با تجلیل از 180 برگزیده برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امروز، هشتم بهمن‌ماه با حضور فرماندهان و مسئولان نزاجا و برگزیدگان به صورت حضوری و با شرکت حداقلی (به دلیل شرایط کرونا) در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش تخصصی برگزار شد.

اجرای مراسم برعهده منصور آقامحمدی از پیشکسوتان قرآنی نزاجا بود، سپس سرهنگ رضا نجفی، از قاریان برتر یگان‌های نزاجا از استان اصفهان به تلاوت پرداخت.

محمدرضا کشتگر، جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا به ارائه گزارشی از این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: چهلمین دوره مرحله سراسری این مسابقات به صورت غیر حضوری از 29 دی‌ماه تا پنجم بهمن‌ماه به مدت یک هفته آغاز شد. این مسابقات با رقابت 840 نفر در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل قرآن، اذان و مفاهیم سطح یک(زیر دیپلم) و سطح دو(بالای دیپلم) براساس جزء بیست‌وسوم تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دو گروه کارکنان پایور و وظیفه با قضاوت 9 گروه داوری متشکل از پیشکسوتان ارتش و اساتید و داوران بین‌المللی و ملی برگزار شد.

وی با توجه به برگزاری این رقابت‌ها از یگان‌ها در نقاط صفر مرزی انجام شد، افزود: به دلیل حضور شرکت‌کنندگان در نقاط صفر مرزی، نگران برقراری ارتباط بودیم که با همکاری سامانه فرماندهی یگان‌ها و مجموعه همکاران در عقیدتی ـ سیاسی نزاجا، این رقابت‌ها به نحو احسن انجام شد.

کشتگر بیان کرد: افزایش تعداد متسابقین با توجه به برگزاری در فضای مجازی و نسبت به دور گذشته، ارتقای سطح کیفیت مسابقات، رقابت‌های نزدیک به هم متسابقان (و برگزاری مرحله انتخابی در برخی از رشته‌ها برای اعزام به مسابقات قرآن ارتش)، استفاده از استادراهنما در هنگام مسابقات (به دلیل آموزش‌محور کردن مسابقات) و ارسال نظرات استادراهنما به تک تک متسابقان از ویژگی‌های این دوره از مسابقات بوده است.

جانشین مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا اضافه کرد: از 840 شرکت‌کننده، دوسوم آنها شرکت‌کنندگان در رشته حفظ بودند، همچنین در این دوره از مسابقات شاهد حضور چهره‌های جدید به ویژه در رشته‌های حفظ یک جزء بودیم و طی آمار، یعنی حدود 400 شرکت‌کننده و راه‌یافته به مرحله سراسری، از چهره‌های جدیدی بودند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره 180 نفر حائز رتبه برتر شدند، ادامه داد: مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش ۱۳ اسفندماه به میزبانی نیروی دریایی به صورت غیر حضوری برپا خواهد شد که برگزیدگان نزاجا نیز در برخی از رشته‌ها با برگزاری مرحله انتخابی، مشخص شده و سپس اردوی آمادگی برگزار می‌شود.

ارسالی// اختتامیه چهلمین مسابقات سراسری قرآن کارکنان پایور و و وظیفه نزجا/ تجلیل از 180 برگزیده

بخش دیگر این مراسم، سخنرانی امیرسرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بود. نعمتی با اشاره به اینکه مسابقات از رده‌های گروهان و سپس گردان و در ادامه تیپ همتراز در مرحله مقدماتی آغاز می‌شود و سپس برگزیدگان به مرحله سراسری راه پیدا می‌کنند، بیان کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقه حدود هزاران نفر با هم در دو بخش کارکنان پایور و وظیفه به رقابت پرداختند. برگزاری 40 دوره این مسابقات در سطح ارتش(از سال اول جنگ تحمیلی) بیانگر پیشینه مهم آن است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن باید در همه حال و شرایط، سرلوحه تمام کارها قرار گیرد، اضافه کرد: چون قرآن، راهنمای جامع برای تمام شئونات زندگی بشر است، یعنی هر فرد در هر شأن و جایگاه می‌تواند با مراجعه به قرآن از آن بهره‌مند شود و جواب سؤالاتش را دریافت کند. هرگاه از قرآن فاصله گرفته‌ایم، شاهد سختی هستیم و هرجا مطابق با قرآن عمل کرده‌ایم، شاهد موفقیت بودیم.

نعمتی با اشاره به برگزاری کلاس مستمر قرآنی به صورت هفتگی، اضافه کرد: از دفتر فرماندهی کل ارتش تا دورترین پایگاه مرزی روزهای سه‌شنبه، ساعت 7 صبح، کلاس قرآن برگزار می‌شود، همچنین دائماً کلاس‌های دارالقرآن در همه مناطق سازمانی، برقرار است.

ارسالی// اختتامیه چهلمین مسابقات سراسری قرآن کارکنان پایور و و وظیفه نزجا/ تجلیل از 180 برگزیده

وی درباره برگزاری این مسابقه با محوریت یادواره شهید سلیمانی، بیان کرد: اگر تورقی در زندگی شهید سلیمانی داشته باشیم و بررسی کنیم که چرا شهید سلیمانی عزیز و عزت‌مند می‌شود و در تشییع پیکر ایشان اینگونه مردم می‌درخشند و مقام معظم رهبری ایشان را فرماندهی با تدبیر معرفی می‌کنند؟ احوالاتشان نشان می‌دهد به مفاهیم آیات قرآن عمل کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانعلی صالحی‌نسب، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه در مرحله مقدماتی مسابقات، حدود پنج هزار نفر در سطح یگان‌ها شرکت کردند، ادامه داد: اگر هر کدام از این پنج هزار نفر به تربیت و پرورش 10 نفر اقدام کنند، کار بزرگی کرده‌اند و این موضوع به سطح یگان‌ها ابلاغ می‌شود.

بخش پایانی این مراسم ارتباط تصویری با حافظ کل قرآن ارتش، حسین اسلامی بود که به سؤال حاضران پاسخ داد و سپس از نفر اول هر رشته با اهدای هدیه تجلیل به عمل آمد و هدایای سایر برگزیدگان همراه با لوح سپاس ارسال خواهد شد.

اسامی برگزیدگان مقطع کارکنان پایور چهلمین مسابقات قرآن نزاجا

اسامی برگزیدگان مقطع کارکنان وظیفه چهلمین مسابقات قرآن نزاجا

انتهای پیام
captcha