برخی سلبریتی‌ها و افراد خرافاتی به شیوع کرونا دامن می‌زنند
کد خبر: 3953658
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
آقازاده بیان کرد:

برخی سلبریتی‌ها و افراد خرافاتی به شیوع کرونا دامن می‌زنند

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به نگرانی‌ها در رابطه با خیز جدید بیماری کرونا اظهار کرد: برخی سلبریتی‌ها و افرادی که با خرافات زنده هستند به ترویج شکستن پروتکل‌ها دامن می‌زنند و این رفتار‌ها نگران‌کننده است.

نگرانی از شیوع شکل تازه‌ای از کرونا تا قبل از عید/ بازگشت ادارات به شرایط قبل از بیماری بسیار خطرناک استعباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، درگفت‌وگو با ایکنا، با ابراز نگرانی از امکان خیز جدید بیماری کرونا، گفت: کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر‌ها منجر به خوش‌بینی مردم شده در صورتی که نباید تصور کرد وضعیت عادی شده است.

وی افزود: باید از طریق تبلیغات، رفتار مسئولان و افزایش سخت‌گیری‌ها نشان داد که همچنان کرونا خطر بزرگی است. بازگشت فعالیت ادارات به شرایط قبل از کرونا بسیار خطرناک است و باید دولت این موضوع را مدیریت کند.

آقازاده با بیان اینکه تا زمانی که بیماری کرونا وجود داشته باشد باید پروتکل‌ها اجرا شوند، گفت: این نگرانی وجود دارد که تا پایان سال شکل تازه‌ای از بیماری شیوع پیدا کند.

وی با بیان اینکه اصطلاح موج چهارم اپیدمی کرونا علمی نیست، گفت: زمانی که اپیدمی به کمترین میزان خود از نظر ابتلا و مرگ و میر برسد یا از جامعه محو شود و یک بار دیگر ظاهر شود به آن موج دوم می‌گویند. این بیماری در ایران از بین نرفته تا پس از بروز آن وارد موج جدیدی شده باشیم.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: هرگز نتوانستیم موج اول بیماری را مهار کنیم؛ در واقع بیماری طی یک سال گذشته پیک‌های مختلف داشته است، افزایش و شدت بیماری نیز مربوط به همان موج اول است که از اول تا به امروز وجود دارد.

وی با اشاره به نگرانی از جهش‌های مختلف کرونا اظهار کرد: باید از این جهش‌ها بترسیم و ببینیم که آیا در ایران وجود دارند یا خیر؟ درست است که این جهش‌ها نیز از خانواده کرونا هستند، اما شدت سرایت آن ممکن است افزایش یابد. مانند آنچه که در مورد این ویروس در انگلیس شیوع پیدا کرد و جهش یافت که به شدت سرایت‌پذیری بالایی نیز دارد.

آقازاده با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی از روز‌های نخست تا به امروز همواره بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری تأکید داشته است، گفت: الان در شرایطی نیستیم که برخی مراسم‌ها و آیین‌ها برگزار شود. سلبریتی‌ها و هنرمندان نباید در برابر مردم اقداماتی مانند ماسک برداشتن را ترویج کنند، این‌ها اقدامات خطرناکی است.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی سلبریتی‌ها و افرادی که با خرافات زنده هستند به ترویج شکستن پروتکل‌ها دامن می‌زنند و این رفتار‌ها نگران‌کننده است.
انتهای پیام
captcha