سازمان ملل و اتحادیه اروپا کنفرانس حمایت از سوریه برگزار کردند
کد خبر: 3961808
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

سازمان ملل و اتحادیه اروپا کنفرانس حمایت از سوریه برگزار کردند

کنفرانس مجازی «حمایت از سوریه و آینده منطقه» به طور مشترک از سوی اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در افتتاحیه کنفرانس مجازی «حمایت از سوریه و آینده منطقه» که به طور مشترک از سوی اتحادیه اروپا و این سازمان برگزار شد، اعلام کرد که در جنگ داخلی سوریه پس از ده سال، میلیون‌ها سوری دچار مرگ، ویرانی و فقر شده‌اند. صدها هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نیمی از مردم مجبور به ترک خانه‌‌های خود شده و تقریبا نیمی از کودکان در سوریه چیزی جز جنگ ندیده‌اند، گفت: 2 میلیون کودک سوری به عنوان پناهجو زندگی می‌کنند.

گوترش در ادامه افزود: اوضاع در سوریه بدتر شده است. بیش از 13 میلیون سوری نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. این رقم 25 درصد بیشتر از آمار سال گذشته است. اکثریت قریب به اتفاق مردم با گرسنگی روبرو هستند.

وی ادامه داد: باید به سوری‌های منطقه و کشورهای میزبان 10.5 میلیون نفر دیگر کمک کرد. اقتصاد سوریه ویران شد و همه گیری کووید -19 نیز اوضاع را وخیم‌تر کرده است. نیمی از خانواد‌ه‌ها منابع درآمد خود را از دست دادند. از هر 10 سوری 9 نفر در فقر به سر می‌برند.

گوترش با اشاره به اینکه کمک سازمان‌های بشردوستانه سازمان ملل و شرکای آنها تنها منبع بقا برای بسیاری از سوری‌ها است، تصریح کرد: بسیاری از سوری‌ها باور خود را برای اینکه جامعه جهانی به پایان درگیری کمک خواهد کرد، از دست داده‌اند. به نظر من هنوز هم می‌توانیم این کار را به همراه طرف‌های سوری انجام دهیم.

کنفرانس بین‌المللی جمع آوری کمک‌ برای کشور بحران زده سوریه، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه(10 و 11 فروردین) به میزبانی مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا برگزار شد و نمایندگانی از بیش از ۵۰ کشور در این کنفرانس دو روزه شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha