بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب از جمعیت عمل اسلامی لبنان
کد خبر: 3962050
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب از جمعیت عمل اسلامی لبنان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز، 12 فروردین‌ماه، از مقر جمعیت عمل اسلامی لبنان در بیروت بازدید کرد.

به گزارش ایکنا از لبنان؛ در این دیدار، «عباس خامه‌یار»، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، «شیخ بلال سعید شعبان»، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان و «شیخ غازی حنینه»، رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان نیز حضور داشتند.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت همکاری مشترک میان مجمع تقریب و جبهه عمل اسلامی لبنان و ضرورت استمرار و توسعه آن با هدف خدمت به وحدت امت اسلام و مقابله با اندیشه تکفیری تأکید کردند.

حمایت و یاری ملت مظلوم فلسطین برای پس گرفتن حق کامل خود در آزادسازی سرزمین‌های فلسطین از دریا تا رود از دیگر موضوعات قابل بحث در این دیدار بود.

شیخ زهیر الجعید در سخنانی پس از این دیدار گفت: ایران فرقی میان شیعه و سنی نمی‌گذارد و از مقاومت لبنان و فلسطین و همه مقاومت‌های منطقه حمایت می‌کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری نیز ضمن سخنانی پس از این دیدار گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب و جبهه عمل اسلامی لبنان با یک هدف و قلب واحد برای ترویج وحدت و عقلانیت تلاش می‌کنند.
 
دیدار شیخ شهریاری با مفتی عالی جعفری لبنان

لازم به ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در ادامه سفر به لبنان دیروز، 11 فروردین‌ماه، با شیخ احمد قبلان مفتی عالی جعفری شیعیان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار درباره اوضاع منطقه به خصوص لبنان گفت‌وگو و بر لزوم ادامه رایزنی‌ها و تبادل‌نظر و دیدگاه‌هایی که موجب انسجام تلاش‌ها و بسیج امکانات به منظور مقابله با تلاش‌های سلطه‌جویانه دشمنان علیه مسلمانان است، تأکید شد.
بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب از جمعیت عمل اسلامی لبنان
شیخ احمد قبلان از اقدامات دبیرکل مجمع جهانی تقریب استقبال کرد و خواستار شکل‌گیری گفتمان اسلامی در چارچوب تقویت حس اعتماد و روحیه همکاری و برادری بین مسلمانان از طریق گفتگوی عقلانی و واقعی شد.
 
وی بر لزوم در پیش گرفتن شیوه نرم و بهره‌گیری از گفتمان مناسب و اتخاذ همه اقدامات برای ایجاد یک تصور مشترک بین مسلمانان از نظر اتحاد، همکاری و تقویت جبهه داخلی به منظور مقابله با توطئه‌ها، دسیسه‌ها و فتنه‌هایی که هدف آن تشتت و تفرقه بین مسلمانان و تضعیف آنهاست، تاکید کرد.
انتهای پیام
captcha