فداکاری‌های کادر درمان به تصویر کشیده شد
کد خبر: 3964999
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

فداکاری‌های کادر درمان به تصویر کشیده شد

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به ایثار و فداکاری‌های کادر درمان در دوران کرونا گفت: فیلم کوتاه «بی‌خوابی» برای به تصویر کشیدن فداکاری‌های کادر درمان به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان و کارگردانی سرکوت محمدی، تولید شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 28 فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا ارزش سلامتی را برای تمام مردم جهان که به نوعی از آن غافل شده بودن، یادآوری کرد.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان را پیش‌قراوالان مبارزه با این ویروس ناشناخته دانست و افزود:  با توجه به پر خطر بودن بیماری کرونا، کادر درمان وارد میدان نبرد شدند و تا امروز بیش از 200 نفر از این جانفشانان عرصه سلامت جان خود را فدای سلامتی ملت کرده و افتخار شهدای مدافع سلامت را برگردن خود آویختند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به فعالیت هنرمندان در عرصه مقابله با این بیماری و کمک به کادر درمان اشاره و بیان کرد: جامعه هنرمندان استان از زمان آغاز این بیماری برای ارج نهادن به مقام شامخ این شهدا و فعالان این عرصه در کنار تلاش برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولیدات ارزشمندی را به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های برگزاری مراسم‌های هنری و فرهنگی در دوران شیوع ویروس کرونا هنرمندان کردستانی در گستره فضای مجازی با انتشار آثار بسیار ارزشمند خود نقش پررنگی در همراهی مردم و رعایت پروتکل‌ها داشته‌اند.

مرادی با اشاره به ایثار و فداکاری‌های کادر درمان در دوران کرونا، گفت: در این راستا به تهیه‌کنندگی حوزه هنری کردستان و کارگردانی سرکوت محمدی، فیلم کوتاه «بی خوابی» را برای به تصویر کشیدن فداکاری‌های کادر درمان تولید کرده است.

وی با اعلام اینکه در فیلم «بی‌خوابی» در مدت زمان 3 دقیقه زندگی یک خانواده کادر درمان به تصویر درآمده است، افزود: محتوای این فیلم کوتاه این است که کودک یکی از شهدای مدافع سلامت با شنیدن لالایی‌های ضبط شده مادر شهیدش به خواب می‌رود.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در این فیلم مازیار قبادی، یاسمن جلیلی و نویان مولودی به عنوان بازیگر، علیرضا مرادی فیلمبردار، سیروان خضری و محمد حنیفی دستیاران تصویر، مبین قادری صدابردار، مهیار سلیمی‌صداگذاری، هوشیا قوامی‌مدیرتولید، دستیارتهیه یاسمن‌جلیلی، فرید یاری عکاس، مژگان اسماعیلی‌صداپیشه در کنار مصطفی حبیبی در بخش تدوین سرکوت محمدی را در ساخت این فیلم همراهی کرده‌اند.

مرادی یادآور شد: نویسندگی این فیلم کوتاه را اسرین محمودی و سرکوت محمدی به‌صورت مشترک برعهده داشته‌اند و تولید آن به صورت مشترک توسط حوزه هنری استان کردستان و سرکوت محمدی در زمستان سال 99 انجام و تدوین و آماده‌سازی آن در ابتدای فروردین 1400 به اتمام رسیده و آماده نمایش شده است.

انتهای پیام
captcha