تجلیل از شهدای قاری و حافظان قرآن را در دست اجرا داریم
کد خبر: 3972523
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
جعفری در نشست خبری تشریح مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت:

تجلیل از شهدای قاری و حافظان قرآن را در دست اجرا داریم

معاون رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس در پاسخ به سوال وجود مشکلات مردم خرمشهر بعد از این همه سال از پایان جنگ، گفت: ما شرمنده مردم خرمشهر هستیم که تا الان این مشکلات ادامه داشته، اما کارهایی در دست اقدام است که بتوان این مشکلات را برطرف و این درد‌ها را التیام داد.

در حال تکمیل/ تجلیل از شهدای قاری و حافظان قرآن را دست داریمبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری معاون رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی به مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در موزه ملی دفاع مقدس انجام شد. 

علی‌اصغر جعفری در این نشست به شرح برنامه‌ها به مناسبت آزادسازی خرمشهر و دزفول و بقیه برنامه‌ها در طول سال پرداخت و گفت در سال گذشته ۵۰۵ ستاد در کشور ساماندهی شد. امسال نیز با تصویب سردار باقری برای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس این ستاد تعیین شد و با انتخاب ۳۹ مناسبت ملی دفاع مقدس برای گرامیداشت این روزها با تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده و برنامه‌های شاخص هریک از آن‌ها را اعلام می‌کنم.

وی افزود: در کل سال، ۶۵۸۰ برنامه برای گرامیداشت این مناسبت‌ها در نظر گرفته شده است که تنها رای خردادماه حدود 2 هزار برنامه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس برای ایام ۳ و ۴ خرداد پرداخت و گفت: امضای تفاهمنامه، برگزاری ویژه‌برنامه صبح و نشاط در صدا و سیما با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس، برگزاری همایش بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی در نگاه زنان سایر کشورها، ثبت تاریخ شفاهی عملیات بیت‌المقدس، آغاز به کار موزه ملی دفاع مقدس از ۳ خرداد و اعلام فراخوان جشنواره دهمین جایزه ادبی یوسف از جمله این برنامه‌هاست.

وی در ادامه این نشست، به تشریح برنامه‌های شاخص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت آموزش و‌ پرورش، وزارت بهداشت و درمان، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم تحقیقات و‌ فناوری، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت تعاون و کار، وزارت نفت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، نهاد امور زنان ریاست جمهوری، مرکز رسیدگی به امور مساجد، هلال احمر، استان‌ها و... پرداخت.

جعفری افزود: در سوم و چهارم خرداد، ۲۲ برنامه شاخص و بیش از ۱۴۰۰ برنامه که تا 2 هزار برنامه نیز می‌رسد، در کل کشور اجرایی می‌شود که عبارت‌اند از: ۵۵ همایش، 31 یادواره شهدا، ۱۶ شب شعر، ۲۲ برنامه شب خاطره، ۴ برنامه تائتر خیابانی، ۱۳ اجرای موسیقی، ۲۷ اثر هنری در حوزه تجسمی، ۱۷ نماهنگ جدید، ۶۳ مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ۹۰ تکریم خانواده شهدا و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جدید در حوزه تکنولوژی و استفاده جوانان از این حوزه گفت: دفاع مقدس سرچشمه‌ عظیمی است که ما باید از آن در همه بخش‌ها بهره ببریم. 

جعفری در پاسخ به سوال وجود مشکلات مردم خرمشهر بعد از این همه سال از پایان جنگ گفت: ما شرمنده مردم خرمشهر هستیم که تا الان این مشکلات ادامه داشته، اما کارهایی در دست اقدام است که بتوان این مشکلات را برطرف و این درد‌ها را التیام داد.

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا پیرامون برنامه‌های‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت فعالیت‌های قرآنی؛ گفت: انجام پژوهش‌های کاربردی در قرآن و نهج‌البلاغه را در دست اقدام است و به زودی رونمایی می‌شود. بحث تجلیل از شهدای قاری و حافظان قرآن را دست داریم  و در سال گذشته با شبکه‌های قرآنی کارهای زیادی را در حوزه‌ دفاع مقدس با همکاری یکدیگر انجام دادیم.

انتهای پیام
captcha