مشارکت در انتخابات، برخوردی عقلانی برای حل مسائل کشور است
کد خبر: 3975548
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
اهمیت حضور / ۳

مشارکت در انتخابات، برخوردی عقلانی برای حل مسائل کشور است

امام‌جمعه دزفول با بیان اینکه وظیفه داریم در انتخابات پیش رو با احساسات، تصمیم نگیریم و با عقلانیت با مسائل برخورد کنیم، گفت: کشور ما امروز به فداکاری و ایثارگری، فکر، برنامه، تدبیر و پختگی نیاز دارد و کسانی که وقف این عرصه شوند، باید خود را وقف انقلاب، مردم و کشور بکنند و انتظاری از انقلاب و منصب ریاست جمهوری نداشته باشند.

قاضی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی، امام‌جمعه دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اثر و اهمیت مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: عده‌ای نسبت به وضعیت موجود ناراضی هستند، این سخن درست است، خود ما هم در برخی موارد جزء معترضان و از وضعیت موجود ناراضی هستیم، اما به دو صورت می‌توانیم اعتراض خود را نشان دهیم.

وی توضیح داد: در یک صورت می‌توانیم به‌عنوان اعتراض در انتخابات شرکت نکنیم. این احتمال، یک تالی فاسد و تبعاتی دارد، از جمله اینکه زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می‌کند، کسانی که نسبت به ملت ایران کینه دارند، خوشحال می‌شوند که مشارکت حداقلی باشد.


بیشتر بخوانید:

قاضی افزود: حالت دوم این است که ما می‌توانیم با شرکت در انتخابات و رأی دادن به یک عقیده مقابل وضع موجود، اعتراض خود را اعلام کنیم و به دنبال اصلاح وضع موجود باشیم که این بهترین راه اعتراض است.

وی بیان کرد: در صورت اول، دشمن به اهداف خود می‌رسد و متعاقب آن دست به یک سری اقدامات می‌زند که تهدید جدی برای کشور است. در فرضیه دیگر با انتخاب گزینه مقابل وضع موجود، اعتراض خود را نشان دهیم که مبنای عقلایی دارد.

امام‌جمعه دزفول با بیان اینکه با یک رأی که حق قانونی ما است، می‌توانیم در سرنوشت کشور، سهیم باشیم، ادامه داد: کسی نگوید، این فقط یک رأی است، این رأی‌ها در کنار هم، میلیون‌ها رأی می‌شود‌.

قاضی با بیان اینکه یکی از تلاش‌های دشمن این است که ما را در حل مشکلات کشور و رسیدن به وضعیت مطلوب مأیوس کند، گفت: کسانی که بر طبل این ناامیدی می‌کوبند، دقیقاً حرف دشمن را می‌زنند. بیاییم یک سنجشی انجام دهیم کسانی که دوست ما هستند چه نظری دارند و کسانی که دشمن ما هستند چه می‌گویند. اگر حاج قاسم سلیمانی بود، نسبت به انتخابات چه دیدگاهی داشت؟ کسی نسبت به اخلاص و دلسوزی حاج قاسم نسبت به ملت ایران تردید ندارد. اگر شهید فخری‌زاده، شهدا و امام راحل بودند چه دیدگاهی داشتند؟ دشمنان ما مانند دستگاه حاکمه ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و منافقان چه نظری دارند؟

وی افزود: بنابراین تأمل کنیم. جدای از اینکه مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و دینی ما است، از جهت عقلایی، بسنجیم که کدام انتخاب به صلاح کشور است و اگر نتوانستیم تصمیم بگیریم با کسانی که اطمینان داریم دلسوز ما هستند، مشورت کنیم.

امام‌جمعه دزفول اظهار کرد: وظیفه داریم با احساسات، تصمیم نگیریم. با عقلانیت با مسائل برخورد کنیم. به هر حال مشکلات این کشور باید برطرف شود و یکی از راهکارهای اصلی حل مشکلات این است که دنبال نگاهی باشیم که مشکلات را حل کند. در کشور ما، جریان گفتمان انقلابی، جریان فکری جهادی و خدمت، خالصانه و بدون منت به مردم پاسخگو است.

وی ادامه داد: کشور ما امروز، به فداکاری و ایثارگری، فکر، برنامه، تدبیر و پختگی نیاز دارد. کسانی که وقف این عرصه شوند، باید خود را وقف انقلاب، مردم و کشور کنند و انتظاری از انقلاب و منصب ریاست جمهوری نداشته باشند، اما کسانی که می‌خواهند به هر قیمتی رأی جمع کنند، مسلما نمی‌توانند کاری برای کشور انجام دهند.

قاضی در پایان گفت: مردم ما در این صحنه دو وظیفه دارند، اول اینکه در انتخابات شرکت کنند، دوم اینکه کیفیت رأی آنها به سمت گزینه‌ای باشد که بتواند مشکلات کشور را برطرف کند.

انتهای پیام
captcha