وزارت خارجه فلسطین خواهان محکومیت جنایات اسرائیل شد
کد خبر: 3980212
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

وزارت خارجه فلسطین خواهان محکومیت جنایات اسرائیل شد

وزارت امور خارجه فلسطین خواستار اعمال مجازات‌های بین‌المللی علیه دولت اسرائیل به منظور جلوگیری از جنایات این کشور علیه ملت فلسطین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطین (وفا)، وزارت امور خارجه و امور مهاجران فلسطین از جامعه جهانی خواست که مجازات‌های بازدارنده‌ای علیه دولت اشغالگر اسرائیل وضع کنند و این دولت را ملزم به توقف جنایات خود علیه مردم فلسطین کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که امروز شنبه انتشار یافت، تصریح کرد: اسرائیل اهمیتی به گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان‌ها و نهادهای معتبر بین‌المللی نمی‌دهد، همان‌طور که در گزارش‌های دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل نیز شاهد این موضوع بودیم، درحالی‌که در این گزارش‌ها تأکید شده بود که اسرائیل مرتکب تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و آزار و اذیت آن‌ها شده است.

تعامل کشورها و سازمان ملل و توجه آن‌ها به این گزارش‌ها، تاکنون فاقد نتیجه عملی بوده و نهادهای بین‌المللی اسرائیل را برای حمایت از مردم فلسطین و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل تحت‌فشار قرار نداده است. این در حالی است که اگر این گزارش‌ها علیه کشور دیگری بود، جامعه جهانی بی‌تفاوت نمی‌ماند. اما هنگامی‌که اسرائیل مرتکب این جنایت‌ها می‌شود، همه سکوت می‌کنند، لذا باید گفت در این وضعیت شاهد استانداردهای دوگانه در برخورد با مسائل و منازعات بین‌المللی هستیم.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد دولت آمریكا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در برخورد با اسرائیل جانب‌دارانه عمل کرده و این کشور را به منظور جلوگیری از كشتار، سوءاستفاده و مصادره زمین‌ها تحت‌فشار قرار نمی‌دهند.

در پایان این بیانیه، اقدامات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیانی که به منظور دفاع از سرزمین و اموال خود در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز شرکت می‌کنند، محکوم‌شده و مسئولیت این اقدام‌ها و نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را بر عهده اسرائیل دانسته است.

انتهای پیام
captcha