تشییع شهدای حشد الشعبی عراق به تظاهرات ضد آمریکایی تبدیل شد + عکس
کد خبر: 3980832
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

تشییع شهدای حشد الشعبی عراق به تظاهرات ضد آمریکایی تبدیل شد + عکس

مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای الحشد که در تجاوز نظامی بامداد روز دوشنبه آمریکا به استان الانبار عراق و نزدیک مرز با سوریه به شهادت رسیده بودند، به تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی مبدل شد.

تشییع شهدای حشد الشعبی عراق به تظاهرات ضد آمریکایی تبدیل شد + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی صابرین نیوز، مراسم تشییع پیکر شهدای الحشد الشعبی که در تجاوز نظامی آمریکا به شهرستان القائم در استان الانبار نزدیک مرز با سوریه به شهادت رسیدند در بغداد برگزار شد.

جمعیتی انبوه از مردم برای حضور در این مراسم که به یک تحصن اعتراضی تبدیل شده است، گرد هم آمدند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم خود را نسبت به تکرار جنایت تروریستی آمریکایی‌ها در حمله به فرزندان غیور حشد الشعبی ابراز کردند.

در لحظه رسیدن ابوفدک المحمداوی، رئیس ستاد کل حشد الشعبی نیز مردم شعار «ابوفدک انتقام می‌خواهیم» سر می‌دادند. آنها همچنین از گروه‌های مقاومت عراق خواستند پاسخی قاطع و دندان‌شکن به نظامیان اشغالگر آمریکایی بدهند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات همچنین از دولت عراق خواستند برای اخراج هر چه سریع‌تر نظامیان بیگانه از خاک کشورشان و در رأس آن اشغالگران آمریکایی اقدام کند.

هادی العامری؛ دبیرکل سازمان بدر، ابوآلاء الولائی؛ دبیرکل کتائب سید الشهداء، قاسم الاعرجی؛ مشاور امنیت ملی عراق و فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی هم در این مراسم حضور داشتند.

در همین حال از بیم حمله مردم و طرفداران گروه‌های مقاومت به سفارت آمریکا در منطقه الخضراء این منطقه از سمت الجادریه مسدود شد.

گفتنی است؛ ساعت ۲ بامداد سحرگاه دوشنبه، بیست و هشتم ژوئن ۲۰۲۱ نیروی هوایی آمریکا سه موضع نیروهای الحشد الشعبی تیپ‌های ۱۴ و ۶۴ را در ۱۳ کیلومتری داخل مرز عراق در شهرستان القائم در غرب استان الانبار هدف گرفت.

این تجاوز به شهادت ۴ نفر منجر شد که در حال انجام وظایف معمول خود در ممانعت از نفوذ عناصر تروریست داعش از سوریه به عراق بودند و هیچ گونه فعالیتی علیه حضور بیگانگان در عراق ندارند.

انتهای پیام
captcha