محکومیت قتل جوان فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست در شرق نابلس
کد خبر: 3981972
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

محکومیت قتل جوان فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست در شرق نابلس

وزارت خارجه حکومت خودگردان فلسطینی در بیانیه‌ای اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در حمله به حومه نابلس و به شهادت رساندن یک جوان فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه و مهاجران حکومت خودگردان فلسطین، جنایت به قتل رساندن یک جوان فلسطینی به نام محمد فرید علی حسن 21 ساله در شهر قصره، در جنوب شرقی نابلس را محكوم كرد. 

شهرداری قصره، در جنوب شرقی نابلس در کرانه باختری اشغالی، دیروز شنبه از شهادت مرد جوانی در اثر حمله شهرک‌نشینان خبر داد. شهرداری قصره گزارش داد که این جوان، هنگام دفاع از زمین و خانه خود، از سوی شهرک‌نشینان به ضرب گلوله کشته شده است.

وزارت امور خارجه حکومت خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: عملیات سرکوب و خشونت از سوی نیروهای اشغالگر علیه غیرنظامیان بی‌دفاع که در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز علیه شهرک‌سازی‌ها و سرقت زمین‌های خود در بیتا، کفر قدوم و سایر مناطق فلسطینی در معرض تهدید، ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات و جنایات بیانگر تقسیم آشکار نقش‌ها میان ارتش اشغالگر و شبه نظامیان شهرک‌نشین مسلح، سازمان‌ها و نهادهای تروریستی آنها است. هدف از این اقدامات، کوچاندن فلسطینیان از منازل خود در محله‌های سیلوان، شیخ جراح و دیگر محله‌های فلسطینیان در قدس اشغالی است.

این وزارتخانه دولت اسرائیل را كاملاً و مستقیماً مسئول این جنایات دانست و افزود که واکنش‌های بین‌المللی در برابر این جنایات به هیچ وجه در حد لازم نیست، خصوصاً اینکه رژیم اشغالگر اکنون به این میزان کم از واکنش‌ها و مواضع بین‌المللی هیچ توجهی نمی‌کند.

این وزارتخانه تأكید كرد كه جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد موظفند با عملی کردن درخواست‌های بین‌المللی در برخورد با تخلفات و جنایات اشغالگران و شهرک‌نشینان، اقدامات آنها علیه ملت فلسطین را متوقف کنند و با اقدامات بازدارنده عملی و مجازات‌ها، دولت اشغالگر را مجبور به پیروی از قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی کنند.

انتهای پیام
captcha