نخستین راهپیمایی پرچم فلسطینیان + فیلم و عکس
کد خبر: 3983023
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

نخستین راهپیمایی پرچم فلسطینیان + فیلم و عکس

شهر ام‌الفحم در استان حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی برای نخستین‌بار شاهد برپایی راهپیمایی پرچم فلسطین شهروندان عرب آنجا در حمایت از اهالی قدس و محکومیت تجاوزگری رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی پوست، صدها نفر از شهروندان عرب برای نخستین‌بار در راهپیمایی پرچم فلسطین که روز جمعه، 18 تیر در شهر ام‌الفحم در شمال سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، حضور یافتند.

این راهپیمایی در پاسخ به تجاوزات مستمر پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در محله الشیخ جراح، سلوان و مسجدالاقصی در قدس اشغالی برگزار شد.

این برای نخستین بار بود که راهپیمایی پرچم فلسطینی در یک شهر واقع در سرزمین‌های اشغالی 48 برگزار شده است.

 فعالان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 در شبکه‌های اجتماعی به برگزاری این راهپیمایی با عنوان نخستین راهپیمایی پرچم دعوت کرده بودند.

ویدئویی از راهپیمایی را در ذیل مشاهده می‌کنید.

این راهپیمایی در خیابان‌های شهر ام‌الفحم ترتیب داده شد و در جریان آن صدها پرچم فلسطینی در دست شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بود که با پوشیدن چفیه و سر دادن شعار رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن را محکوم کردند.

شهروندان عرب شعارهای ملی فلسطین از جمله «قدس عربی است» سر می‌دادند و یک دست‌نوشته بزرگ را هم حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «قدس خط قرمز است، سلوان را نجات دهید».

در بیست و پنجم خرداد ماه گذشته شهر اشغالی قدس شاهد راهپیمایی به اصلاح پرچم شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست بود که به عقیده تحلیلگران مسائل فلسطین، حضور کمرنگ شهرک‌نشینان، تغییر مسیر راهپیمایی و مقابله دلاورانه فلسطینیان با آن اثبات دوباره قدرت بازدارندگی مقاومت فلسطین به‌ویژه بعد از دستاوردهای اخیر نبرد شمشیر قدس بود.

انتهای پیام
captcha