جنبش نجبا: دولت و پارلمان عراق در انفجارهای بغداد مسئول هستند
کد خبر: 3985367
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

جنبش نجبا: دولت و پارلمان عراق در انفجارهای بغداد مسئول هستند

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم کرد و مسئولیت آن را متوجه دولت و پارلمان این کشور دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش نجبای عراق، این جبش با صدور بيانيه‌ای درباره انفجار اخیر در شهرک صدر بغداد بیانیه‌ای صادر کرد.

 جنبش نُجَباء ضمن یادآوری هشدار قبلی خود در خصوص خطر بازگشت تروریسم به شهرهای عراق، از کوتاهی پارلمان و بی‌مسئولیتی دولت الکاظمی به‌شدت انتقاد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: ما از چندین ماه قبل درباره قصد گروهک‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه در شهرهای مقدس و مناطق پرجمعیت هشدار داده بودیم، اما گوش شنوایی نیافتیم.


 در این بیانیه با اظهار اندوه فراوان از قربانی شدن زنان و کودکان مظلوم در شهرک صدر، آن‌هم در ماه حرام، آمده است: متاسفانه امروز کشور پس از ایثارگری‌ها و تقدیم شهدای بسیار، به نقطه اول بازگشته و صحنه درگیری و کشتارهای خونین برای رسیدن به پست و مقام است.


 نُجَباء در ادامه با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد خون پاک مردم برای تبلیغات انتخاباتی برخی افراد ضعیف‌النفس و بیمار هزینه شود اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی پیش از آنکه دولت موقت را به‌طور کامل مسئول ناامنی و مصیبت‌های خونین بدانیم، پارلمان عراق را مسئول کوتاهی پرسش‌برانگیز در انجام وظیفه، عدم نظارت و بی‌عملی در قبال این دولت می‌دانیم.


در پایان بیانیه ضمن هشدار در خصوص عواقب سکوت مقامات مسئول در برابر این مصائب بزرگ، تصریح شده است: مردم به سکوت رضایت نخواهند داد و ما نیز مانند آنان سکوت را جایز نمی‌دانیم.

ربوز گذشته انفجار بزرگی در شهرک صدر بغداد رخ داد. منابع امنیتی و پزشکی گزارش کرده‌اند که در این انفجار حداقل ۳۰ نفر کشته و ۴۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند، زنان و کودکان نیز در بین قربانیان این انفجار هستند.

رسانه‌های عراقی خبر داده‌اند که این حادثه ناشی از انفجار یک بمب بوده و مقامات امنیتی به رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

 مقامات امنیتی عراق این بمب‌گذاری را -که در بازار الوحیلات در شهرک صدر رخ داد- تروریستی خوانده‌اند.

انتهای پیام
captcha