انتخاب «علیرضا زاکانی» برای شهرداری تهران نهایی شد
کد خبر: 3989231
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
با 18 رأی؛

انتخاب «علیرضا زاکانی» برای شهرداری تهران نهایی شد

در جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی، به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

انتخاب «علیرضا زاکانی» به شهرداری تهران نهایی شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، در پایان دستور دوم از دومین جلسه اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا زاکانی، با تعداد 18 رأی مثبت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

در ابتدای جلسه امروز شورا نیز به دلیل به دلیل زمان‌بر بودن پروسه کاری تعیین شهردار جدید تهران، علیرضا جاوید به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شده بود.

برنامه رأی‌گیری برای انتخاب شهردار تهران در پایان دومین جلسه اعضای شورای ششم و پس از ارائه دستور جلسه از سوی امانی، چمران، سروری، تشکری هاشمی، نادعلی، چمران و چند نفر از اعضای شورا انجام و میزان آرا نیز اعلام شد.

زاکانی در پایان این جلسه طی سخنانی در جمع اصحاب رسانه، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: بدهی‌های شهرداری حدود 66 هزار میلیارد تومان است که در مقابل آن نیز شهرداری 57 هزار میلیارد تومان نیز مطالبات دارد. بودجه امسال شهرداری نیز 48800 میلیارد تومان است که با حدود 12 هزار میلیارد تومان شرکت‌ها به حدود 61 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: باید هم برای انجام کار شهر به بودجه شهرداری توجه داشته باشیم و هم بتوانیم بدهی‌های شهرداری را تقسیم کرده و بتوانیم سالانه بخش زیادی از آن را پرداخت کنیم. بخشی از بدهی‌ها از مطالبات شهرداری، بخش دیگر از رونق در ساخت و ساز و شرایطی که از قبل آن تأمین مالی کنیم و بخش دیگری از این بدهی‌ها نیز از طریق مطالبات شهرداری از دولت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی انجام خواهد شد.

زاکانی تصریح کرد: بخش دیگری از مطالبات نیز از طریق اوراق مشارکت و اتمام 484 پروژه ناتمام شهرداری تأمین خواهد شد. اداره شهر راحت نیست اما شدنی است و به لطف خدا با به میدان آوردن مردم و ظرفیت‌هایی که مردم در قبال حضور خود در جامعه ایجاد می‌کنند و ایجاد تفاهم بین حاکمیت و حکومت آینده بسیار روشنی را پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha