ضرورت توجه به نقش دانش‌آموزان در تمدن‌سازی نوین اسلامی
کد خبر: 4012263
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

ضرورت توجه به نقش دانش‌آموزان در تمدن‌سازی نوین اسلامی

فرماندار شیراز با بیان اینکه دانش‌آموزان در نظام‌های تمدن‌ساز نقش بسیاری‌ دارند و برنامه‌های مختلفی برای رشد و توسعه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: باید به این نقش در تمدن‌سازی نوین اسلامی توجه ویژه شود.

محمدرضا امیری، فرماندار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 19 آبان در آیین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور در دبستان پسرانه دانشگاه ناحیه 2 شیراز برگزار شد، با بیان اینکه یکی از پایه‌های نظام تمدن‌ساز، آموزش و پرورش است، گفت: دانش‌آموزان در نظام‌های تمدن‌ساز نقش بسیاری‌ دارند و برنامه‌های مختلفی برای رشد و توسعه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و باید به این نقش در تمدن‌سازی نوین اسلامی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی، برنامه مدونی است که از دو جنبه، دارای اهمیت و بستر مناسبی برای آموزش فرهنگ مشارکت اجتماعی و تصمیم‌گیری در جامعه است.

امیری ادامه داد: از یک جهت شوراهای دانش‌آموزی، مکانی برای بررسی مسائل و مشکلات و طرح دیدگاه‌های دانش‌آموزان است و از حیث دیگر، تمرینی برای دموکراسی و تشکیل نظام مردم سالاری است که دانش‌آموزان از دوران مدرسه مشارکت اجتماعی را می‌آموزند.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه به طور متوسط در کشور از بعد از انقلاب اسلامی، هر یکسال و نیم یک انتخابات برگزار شده است و تمام ارکان کشور حاصل انتخابات و مشارکت مردم است، گفت: شوراهای دانش‌آموزی فرصت مناسب و شایسته‌ای است تا دانش‌آموزان مشارکت اجتماعی را یاد بگیرند و فرهنگ‌سازی شود.

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش ‌‌آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه‌دار گام دوم انقلاب اسلامی» امروز 19 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان فارس برگزار شد؛ بیش از 770 هزار دانش‌آموز از 6 هزار و 500 مدرسه استان فارس در این انتخابات شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha