معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور
کد خبر: 4014001
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس، یوسف نوری را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا، در جلسه علنی امروز، چهارشنبه، 26 آبان، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس، نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی را در موضوع معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

آقای قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

در اجرای ماده 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله جناب آقای دکتر یوسف نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، را به همراه مشخصات، سوابق و رئوس برنامه ایشان جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم.

دوام توفیقات جنابعالی و همکاران محترم را از خداوند متعال خواستارم.

ابراهیم رئیسی

پس از آن نایب رئیس مجلس در سخنانی خطاب به نمایندگان از بررسی رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش در جلسه یکشنبه 7 آذر ماه صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: بنابراین لازم است کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و سایر کمیسیون‌ها سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی را بررسی کرده و اعلام نظر کنند.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است.

مدیرکلی برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش، عضویت در هیئت امناء صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

انتهای پیام
captcha