تحمیل فرهنگ غرب به شرق با دیدگاه بیشتر مردم اروپا مغایر است
کد خبر: 4019071
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
هیئت پارلمان اروپا در دیدار با شیخ الازهر:

تحمیل فرهنگ غرب به شرق با دیدگاه بیشتر مردم اروپا مغایر است

هیئتی از اعضای پارلمان اروپا در دیدار با شیخ الازهر تلاش‌ها برای تحمیل فرهنگ غرب به شرق را با دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق مردم اروپا مغایر خواند و گفت: هدف از این کار تنها تشکیل گروه‌های فشاری است که فقط به دنبال منافع خود و تبلیغ بیش‌تر برای بازار تسلیحات در سطح جهان هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رئیس هیئت پارلمانی اروپا که به مصر سفر کرده است، در دیدار با شیخ الازهر تأکید کرد که آنچه اکنون در تحمیل فرهنگ غرب به شرق در حال وقوع است، با دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق مردم اروپا در تضاد است.

احمد الطیب، شیخ الازهر دیروز دوشنبه میزبان هیئتی از نمایندگان فرانسوی عضو پارلمان اروپا به ریاست تیری ماریانی، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و کمیته فرعی حقوق بشر بود.

شیخ الطیب در این دیدار بزرگترین چالش را تلاش برای تحمیل فرهنگ غربی به شهروندان شرقی تحت عناوین حقوق بشر، آزادی‌های ادعایی و جهانی شدن دانست و تأکید کرد: اصرار غرب بر تحمیل دیدگاه واحد بر دیگران اقدام تحریک‌آمیزی علیه شرقی‌هاست.

رئیس هیئت اروپایی نیز با بیان اینکه گروه موسوم به هویت و دموکراسی در پارلمان اروپا نماینده یک گروه اپوزیسیون بوده که هدف آن تقویت هویت است، گفت: جامعه اروپایی نیز قربانی آن فرهنگی است که هدف آن تبدیل شهروند به یک مصرف‌کننده است.

ماریانى با تأکید بر اینکه آنچه اکنون در زمینه تحمیل فرهنگ غرب به شرق در حال رخ دادن است، با دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق در اروپا در تضاد است، گفت: هدف از این کار تنها تشکیل گروه‌های فشاری است که فقط به دنبال منافع و افزایش ثروت خود و تبلیغ بیش‌تر برای بازار تسلیحات در سطح جهان هستند.

وی با تأکید بر اینکه گروه مذکور به دنبال همکاری بین همه کشورها و رد تلاش‌ها برای تحمیل ایده‌ها و گرایش‌های خاص به جهان گفت: آنچه اکنون در تحمیل فرهنگ غرب بر شرق در حال رخ دادن است، با دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق در اروپا که به همان عقاید ما اعتقاد دارند، در تضاد است.

شایان ذکر است که گروه هویت و دموکراسی در پارلمان اروپا خود را گروهی می‌داند که به حاکمیت و هویت کشورها و ملت‌های اروپایی پایبند است و می‌گوید که خواهان همکاری اروپایی‌ها بر اساس اصل کشورهای آزاد و مستقل با لزوم حفظ دموکراسی، شفافیت و پاسخگویی بیشتر است.

این گروه پارلمان اروپا که اعضای آن از 10 کشور مختلف هستند، ادعا می‌کند که راه حل‌هایی برای کنترل مجدد مشکل مهاجرت ارائه می‌دهد. گروه هویت و دموکراسی با گرایش کنونی به سمت «دولت ابراروپایی به رهبری بوروکراسی» مخالف است و به همین دلیل گرایش آن با گروه‌های اصلی پارلمان اروپا مغایرت دارد.

انتهای پیام
captcha