تعلیق از کار معلم اسلام‌ستیز فرانسوی
کد خبر: 4020353
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

تعلیق از کار معلم اسلام‌ستیز فرانسوی

مقامات فرانسوی یک معلم دبیرستان را به دلیل درخواست از دانش‌آموز مسلمان برای تغییر دینش، از کار خود تعلیق کرد.  

پلیس فرانسه

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ناظور سیتی، براساس اعلام رسانه‌ها، یک معلم فرانسوی که دارای اندیشه راستگرای افراطی است، وجود دانش‌آموزان مسلمان در دبیرستان‌ کاتولیک‌ها را موجب ایجاد مشکلات بسیار در مدارس دانسته است.
 
او در یکی از کلاس‌های درس خود گفته بود که مدارس کاتولیک باید فقط دانش‌آموزان کاتولیک را بپذیرند. به همین جهت یکی از دانش‌آموزان به او پاسخ داد که این مدارس تنها ویژه کاتولیک‌ها ایجاد نشده است.
 
پاسخ این دانش‌آموز مسلمان خشم معلم نژادپرست را برانگیخت و از دانش‌آموز خواست تا او و همه دانش‌آموزان مسلمانی که در آن کلاس حضور دارند، دین خود را تغییر دهند و کاتولیک شوند.
 
از سوی دیگر این معلم ادعا کرده است که درخواستش از دانش‌آموزان مسلمان برای کاتولیک‌شدن، فقط به جهت شوخی بوده و هدف دیگری پشت این درخواست وجود نداشته است.
 
در همین زمینه مقامات فرانسوی این معلم راستگرای افراطی را به منظور هشدار به او درباره اقدام نژادپرستانه‌اش، از کار تعلیق کردند.
 
شایان ذکر است که فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی از جهت تعداد جمعیت مسلمانان است، به طوری که شمار مسلمانان در این کشور تا نیمه سال 2016 میلادی به 5.7 میلیون نفر یعنی حدود 8.8 درصد از جمعیت این کشور می‌رسید.
 
بسیاری از مسلمانان در فرانسه قربانی رفتارهای نژادپرستانه قرار می‌گیرند به گونه‌ای که بسیاری از آنها از تبعیض به دلیل مسلمان بودنشان رنج می‌برند.
 
نظرسنجی‌های انجام شده طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مسلمانان فرانسه از سوی معلمان مراکز آموزشی یا از سوی نیروهای امنیتی و یا در حین کار یا در محل سکونت در معرض اقدامات نژادپرستانه قرار دارند.
انتهای پیام
captcha