آغاز گام دوم طرح ملی ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت
کد خبر: 4020668
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

آغاز گام دوم طرح ملی ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: از امروز ۲۲ آذرماه گام دوم پایش و ارزیابی مبتنی بر رصد میدانی خانه­‌های قرآن و عترت با مشارکت حدود ۳۰۰ نفر از کارشناسان و ارزیابان واجد شرایط آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به نقش خانه­‌های قرآن و عترت به عنوان فراگیرترین تشکل قرآنی در اقصی نقاط کشور گفت: با توجه به نقش بی‌­بدیل خانه‌های قرآن در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌­های قرآنی کشور، لازم است فعالیت خانه‌های قرآن در هموارترین مسیر جهت توسعه برخوردار بوده و واجد مطلوب‌­ترین سطح کیفیت باشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند. حصول به این نقطه مطلوب و ترسیم مسیر راه، نیازمند اطلاع دقیق از وضعیت موجود است.
 
مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ظرفیت­‌ها، فرصت‌­ها، تهدیدها، قوت‌­ها، چالش‌­ها و موانع پیش­روی خانه‌­های قرآن و عترت اظهار کرد: این مسائل از‌جمله موضوعاتی است که در ترسیم دقیق‌تر راه وصول به قله مطلوب و هرگونه سیاست­گذاری و برنامه‌­ریزی برای شتاب بخشی به پیمایش مسیر نقش مهمی ایفا می‌کند؛ لذا جهت دست­یابی به واقعیت موجود در عرصه فعالیت خانه‌­های قرآن و عترت به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا و تلاش برای تنظیم سند تحول در افق میان مدت و بلند مدت توسعه فعالیت­‌های مربوط، پایش خانه‌های قرآن و عترت در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفت.

بهبودی به طرح پایش خانه‌های قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: این طرح در دو مرحله خوداظهاری و پایش میدانی تنظیم شده و پس از توجیه کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان­‌ها و اطلاع ­رسانی به خانه ­های قرآن و عترت، گام نخست آن از نیمه شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه یافت. طی این مدت حدود ۵۰۰۰ خانه قرآن و عترت در این مرحله مشارکت کرده و با ورود به سامانه تعریف شده، اطلاعات خواسته شده را بارگذاری کردند.

وی در ادامه گفت: از امروز ۲۲ آذرماه گام دوم پایش و ارزیابی مبتنی بر رصد میدانی خانه­‌های قرآن و عترت با مشارکت حدود ۳۰۰ نفر از کارشناسان و ارزیابان واجد شرایط آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. طی این مرحله کارشناسان منتخب با حضور در محل فعالیت خانه قرآن و عترت ضمن تجلیل و تکریم از مدیران خانه، نسبت به گفت‌وگو و بررسی کمیت و کیفیت فعالیت، گروه‌­های هدف، جغرافیای فعالیت، اثر‌گذاری فعالیت‌ها، ظرفیت و استعداد خانه و اهم موانع پیش­روی خانه‌­های قرآن و عترت اقدام خواهند نمود.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص اهمیت پایش خانه‌های قرآنی و نتایج حاصله آن گفت: با تبیین دقیق وضعیت خانه‌های قرآن، سمت و سوی سیاست­‌ها و اولویت برنامه­‌های پیش­رو در کشور و البته رسالت مسئولان و متولیان فعالیت­‌های قرآنی در وضعیت کنونی مشخص خواهد شد.
انتهای پیام
captcha