جنگ فقر تمام‌نشدنی است
کد خبر: 4023857
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
مسعود ده‌نمکی:

جنگ فقر تمام‌نشدنی است

مسعود ده‌نمکی معتقد است جنگی که تمام‌نشدنی است، جنگ فقر است که اقتضائاتی دارد و به الزامات آن باید پرداخته شود.

ده‌نمکی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط‌عمومی رادیو مقاومت، مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با برنامه «مرد میدان» ضمن ابراز خوشحالی از اینکه در سالگرد عملیات کربلای ۴ خدا توفیق داد فیلم و سریال «معراجی‌ها» با نیم‌نگاهی به قصه غواصان و شهادت مظلومانه آنان ساخته شد و تاثیر خود را گذاشت، گفت: کمتر کاری درباره غواصان و این عملیات ساخته شده است.

وی ادامه داد: این سریال زمانی پخش شد که چند ماه پس از آن پیکر شهدای غواص کشف شد، بسیار روی مخاطب تاثیر گذاشت و مردم با آن همذات‌پنداری کردند.

کارگردان «معراجی‌ها» درباره ایده این سریال هم عنوان کرد: این پروژه درباره دفن شهدای گمنام در دانشگاه بود؛ که بر اساس القائات دشمنان و ناآگاهان برخوردی با مسئله دفن پیکر شد و من همین موضوع را دستمایه ساخت «معراجی‌ها» قرار دادم، تا به شبهات نسل جدید از جمله اینکه چرا این افراد قهرمانان ملی و دینی ما هستند و دنیا با قهرمانانش چگونه برخورد می‌کند، پاسخ بدهم.

ده‌نمکی ادامه داد: سریال بر اساس این ایده نوشته شد و تاثیر عمیقی روی جوانان گذاشت همچنین به شبهات پاسخ داد.

وی با بیان اینکه اگر نسل امروز کتاب‌هایی که در زمینه هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است، بخوانند به این مساله پی‌می‌برند که چه کارهایی می‌شد در آن زمان انجام داد، اضافه کرد: در آن زمان همه بسترها فراهم نبود من اعتقادم این است که ۸ سال جنگ ما، جنگ گسترده‌ای بود که همچنان در جنبه‌های مختلف ادامه دارد.

این فیلمساز افزود: جنگی که تمام‌نشدنی است، جنگ فقر است که اقتضائاتی دارد و به الزامات آن باید پرداخته شود.

«مرد میدان» ویژه برنامه‌ای از گروه رادیو مقاومت به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی است که تا ۳۰ دی‌ماه هر روز ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو می‌رود.

انتهای پیام
captcha