جهاددانشگاهی، پنجره‌ای به روی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام
کد خبر: 4024062
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
منتظری در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

جهاددانشگاهی، پنجره‌ای به روی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جهاددانشگاهی پنجره‌ای به روی بخشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام است که در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های این نهاد انقلابی نشان داده شده است.

غلامرضا منتظری

به گزارش خبرنگار ایکنا، غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی که در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است با حضور در غرفه این خبرگزاری با اشاره به فعالیت‎های  ایکنا، گفت: پیشنهاد می‌کنم تا آنجایی که امکان دارد یک نیازسنجی از جامعه هدفش انجام دهید تا کاملاً متوجه شود که فقدان چه اموری در برنامه‌ها احساس می‌شود. اکنون این رسانه به یک سری از بخش‌ها ورود پیدا کرده و یک سری نیازها را هم شناسایی کرده است.

وی گفت: میان کشش و کوشش رابطه معناداری وجود دارد. هرچقدر افراد کشش خود را به شما اعلام کنند، کوشش شما به بار خواهد نشست و بیننده شما بیشتر خواهد شد. لذا باید براساس نیازها تولید محتوا صورت گیرد. از مخاطبان خود بخواهید پنج نیاز اساسی‌شان را اعلام کنند و سپس فراوانی‌شان را به دست آورید و آن را سرلوحه کار خود قرار دهید و خود این موضوع یک تبلیغ عملی است.

نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته بعدی هم در خصوص روش‌هاست. حتماً یک نظرسنجی داشته باشید که چقدر روش‌های تولید محتوای شما برای مخاطبان جذاب است. هرچقدر جاذبه بیشتر شود تعداد مخاطبان شما هم بیشتر خواهد شد.عملاً مشکل اصلی در روش‌های ارائه محتوا است. یک تعبیر جالبی شهید باهنر دارد که می‌گوید تعلیم و تربیت را از جایی آغاز کنید که متربی می‌پسندد.

جهاددانشگاهی جلوه‌ای از «ما می‌توانیم»

منتظری در این بازدید در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، آیا جهاددانشگاهی می‌تواند الگویی برای اثبات کارآمدی نظام باشد، گفت: نمایشگاهی که در حال حاضر در جریان است، یک پنجره‌ای است به روی بخشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام. سرمایه انسانی پشتوانه نظام جمهوری اسلامی است و در جای‌جای این نمایشگاه می‌توانید جلوه‌های این قابلیت را مشاهده کنید. اگر بخواهیم جمع‌بندی از این نمایشگاه داشته باشیم باید گفت این نمایشگاه جلوه‌ای از «ما می‌توانیم» است. همچنین باید از زوایای مختلف مانند فرهنگ، تولیدات، نرم‌افزار، دام و طیور و غیره این ما می‌توانیم را بررسی کرد.

وی بیان کرد: نکته دیگر در اثبات کارآمدی نظام، مدیریت جهادی است. ما با مدیریت عادی و معمولی نمی‌توانیم به قله‌های امید و انتظار که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند دست پیدا کنیم. راه دستیابی به این قله‌ها مدیریت جهادی است که در جنگ تحمیلی هم تجربه آن را داشتیم و باید در جنگ اقتصادی هم این راه را در پیش بگیریم.

انتهای پیام
captcha