مکتب فرماندهان مقاومت در پیروی از قرآن سرلوحه امت اسلامی قرار گیرد
کد خبر: 4026655
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در گفت‌وگو با ایکنا:

مکتب فرماندهان مقاومت در پیروی از قرآن سرلوحه امت اسلامی قرار گیرد

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شیخ عبدالله دقاق، آموزش مکتب شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در پیروی کامل از قرآن کریم از طریق ارائه برنامه‌های فرهنگی را وظیفه امت اسلامی خواند و تأکید کرد: سپهبد سلیمانی از یک فرمانده نظامی میدانی به یک تفکر و مکتبی قوی تبدیل شد که فرهنگ مقاومت را می‌سازد،؛ فرهنگی که ملت را تغذیه می‌کند، نسل‌ها را می‌آفریند و انسان می‌سازد.

شیخ دقاق، مدیر حوزه علمیه بحیرینی ها در قم

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دقاق، نماینده شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی نهضت اسلامی بحرین در ایران در گفت‌وگو با ایکنا به بیان ویژگی‌های برتر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمش شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی عراق پرداخت.

 شیخ دقاق مهم‌ترین راز محبوبیت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی را در شدت اخلاص و صداقت آنها با خدا و امت اسلامی دانست و گفت: این دو شهید صداقت و درستی خود را در میدان‌های نبرد نشان دادند و قدرت اخلاص آنها برای همه روشن شده است و از همین رو ناخواسته دل‌ها را جذب کردند.

او از جمله برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی برای بزرگداشت مراسم سالروز شهیدان سلیمانی و ابومهدی توسط مسلمانان را نشان دادن رابطه این دو شهید با قرآن کریم و شیوه پیاده کردن آن در  میدان صلح و نبرد خواند و گفت: می‌توانیم با برپایی هر چه بیش‌تر سمینارها و کنفرانس‌ها  و همچنین ارائه تحقیق‌ها و پژوهش‌ها یا برگزاری مسابقات فرهنگی، پیروی واقعی دو شهید بزرگوار از قرآن کریم را نشان دهیم.

شیخ دقاق درباره نقش سردار سلیمانی و المهندس در سرکوب داعش در عراق و سوریه نیز گفت: این دو شهید نقش بزرگی در تأسیس سازمان الحشد الشعبی و گروه‌هایی داشتند که در سوریه و عراق برابر تروریست‌ها مبارزه کردند و از همین رو نقش بزرگی در دستیابی به پیروزی‌ها بر تروریسم داشتند و به همین خاطر آنها را مهم‌ترین فرماندهان پیروزی در عصر حاضر می‌دانیم و با کمال افتخار شایستگی، لقب «فرماندهان پیروزی» را داشتند.

او شخصیت شهید سلیمانی را الهی توصیف کرد و گفت: الگوی شهید سلیمانی، امیرالمؤمنین، حضرت علی بن ابیطالب(ع) بوده است که به قول شاعر در محراب راز و نیاز با خدا اشک می‌ریزد و وقتی سرنیزه‌اش قوی باشد، می‌خندد. او مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود.

شهید سلیمانی نابودی اسرائیل را نزدیک‌تر کرد

مدیر حوزه‌ علمیه بحرینی‌ها در قم درباره نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت گروه‌های فلسطینی برابر رژیم صهیونیستی گفت: سردار سلیمانی بنیانگذار جبهه مقاومت است و چندین بار به غزه رفته بود. او بود که ابتکار ایجاد تونل‌های زیر زمینی را با همرزمش شهید عماد مغنیه به فلسطینی‌ها دادند و خدمات شهید سلیمانی به گروه‌های فلسطینی نابودی اسرائیل را نزدیک‌تر کرده است.

آموزش مکتب شهیدان سلیمانی و ابومهدی در پیروی از قرآن کریم سرلوحه امت اسلامی قرار گیرد

شیخ دقاق شهادت سردار سلیمانی را آغاز شمارش معکوس برای پایان اشغالگری آمریکا در منطقه خواند و گفت: سپهبد سلیمانی از یک فرمانده نظامی میدانی به یک تفکر و مکتبی قوی تبدیل شد که فرهنگ مقاومت را می‌سازد و فکر و اندیشه منحصر به فرد نیست، بلکه فرهنگی است که ملت را تغذیه می‌کند، نسل‌ها را می‌آفریند و انسان می‌سازد.

این مقام بحرینی در خصوص اعتراف رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره نقش این رژیم در ترور شهید سلیمانی گفت: خواسته اسرائیل برای ایفای نقش در مقابله با ایران و جبهه مقاومت نشئت گرفته از هیبت جبهه مقاومت و تأثیر ایران در مقابله با اسرائیل است به قول معروف «داد و فریاد به اندازه درد است» و مشارکت رژیم صهیونیستی در ترور شهید سلیمانی نشان‌دهنده قدرت نفوذ و خطر این سردار برای رژیم اشغالگر و صهیونیست‌های اشغالگر است.

مرد جنگ و دیپلماسی

مدیر حوزه‌ علمیه بحرینی‌ها در قم با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی بر حسب تکلیف شرعی خود در میدان نبرد بود، گفت: از همین روست که اگر در جایی تکلیفش اقتضا می‌کرد که با دشمنان بجنگد، می‌جنگید و در جای دیگر تکلیف اقتضا می‌کرد که از در مذاکره و دیپلماسی وارد شود، وارد می‌شد و این درسی بزرگ است که باید آن را بیاموزیم.

انتهای پیام
captcha