تحریم‎های سخت دشمنان نمی‌تواند اندیشه و مکتب انقلاب را تغییر دهد
کد خبر: 4026939
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
امام‌جمعه طارم:

تحریم‎های سخت دشمنان نمی‌تواند اندیشه و مکتب انقلاب را تغییر دهد

حجت‌الاسلام منصوری بیان کرد: آمریکایی‌ها در این 43 سال فهمیده‌اند که جنگ و تحریم‌های سخت نمی‌تواند اندیشه و مکتب انقلاب اسلامی را دچار تغییر کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارم، 17 دی‌ماه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت  تقوای الهی و قدردانی از مردم ولایتمدار شهرستان طارم به دلیل برگزاری مراسم ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی  که با شکوه فراوان در سطح مساجد و حسینیه ها  برگزار شد، گفت: امیدوارم به عهد و پیمانی که با حضرت زهرا(س) و سردار دل‎ها شهید قاسم سلیمانی بسته‌ایم، پایبند بمانیم.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی بذر مقاومت را در دل همه مظلومان و آزادیخواهان کاشت و به‎طور یقین مردم این مقاومت و ایستادگی را تا آخر ادامه خواهند داد.

امام‌جمعه شهرستان طارم با اشاره به 19 دی، سالروز جنایت عوامل شاه در قیام مردم قم در سال 1356 ، تأکید کرد: همین قیام‌ها  عامل پیشرفت ملت‌ها شد، مردم در دفاع از حقیقت و پرچم برافراشته شده بر علیه طاغوت لحظه‌ای ساکت ننشستند و وظیفه خودشان را انجام دادند. ایمان همراه با بصیرت و عمل و اقدام، نصرت قطعی و پیروزی را می‌دهد. طاغوتیان می‌خواستند اسلام و قرآن مظلوم واقع شود و هیچ حرکتی وجود نداشته باشد، اما مردم با اتحاد و وحدت از همه اقشار توانستند در مقابل یک رژیم وابسته  بایستند و از اسلام و قرآن دفاع کنند.

خطیب جمعه شهرستان طارم با اشارهبه  برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی، افزود: در فضای مجازی اسم و عکس سردار سلیمانی را حذف می‌کنند که این نشانه ترس دشمنان از اسم شهید و رواج و تکثیرآن و الگو قرار گرفتن حاج قاسم سلیمانی است؛ چراکه می‌ترسند عاشقان این سردار بزرگ بیشتر از گذشته شود. رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده معظم این شهید والامقام و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی فرمودند: اختیار فضای مجازی در دست مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین محترم را هوشیار کند تا به نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هرجا اراده کرد در فضای مجازی برخورد کند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها در این 43 سال فهمیده‌اند که جنگ و تحریم‌های سخت نمی‌تواند اندیشه و مکتب انقلاب اسلامی  را دچار تغییر کنند؛ پس به شیوه‌های جدیدی همچون افزایش فشار با هدف وادار کردن حاکمیت به مذاکره و امتیاز دهی، تمرکز بر مسائل داخلی جمهوری اسلامی و  مهار منطقه‌ای جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی، روی آورده‎اند.

منصوری ادامه داد: همچنین در مذاکرات هم دنبال این امر هستند ولی الحمدالله مذاکره‌کنندگان عزیز با قدرت تمام در مقابل اینها ایستاده‌اند تا عزت و اقتدار، سربلندی و سرافرازی ایران را حفظ کنند. امروز با ایستادگی و مقاومت است که می‌بینیم یمن کشتی نظامی امارات را توقیف می‌کند، اماراتی که آمریکا را حامی خود می‌داند. این یک فصل جدید در معادلات منطقه‌ای به نفع جبهه مقاومت در غرب آسیا و یک بشارت بزرگی است و آن هم درست در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که ان‌شاء‌الله یمنی‌ها این تبلیغات نظامی دشمنان را بر سر خودشان خواهند ریخت.

خطیب جمعه شهرستان طارم در ادامه به ابهامات  خروج  اجباری ارتش تروریستی آمریکا ازعراق اشاره کرد و گفت: این یک مصوبه در پارلمان و مجلس عراق بود و باید این اقدام انجام شود. سیدحسن نصرالله در سالروز شهادت سرداران مقاومت به‌خاطر سکوت و مواضع دوپهلو و ابهام‌آلود بعضی از شخصیت‌ها و گروه‌های عراقی عصبانی بود چون این گروه‌ها باهم چندان یکپارچه و متحد نیستند.

منصوری یادآور شد: تظاهرات بزرگ میلیونی در بغداد و تجمعات گسترده مردم عراق در سالروز شهادت سرداران مقاومت، نشان از خشم و تنفر عمومی مردم عراق از اشغالگران آمریکایی دارد و این اقدام به  تکمیل خروج اجباری و فوری آمریکایی‌ها از عراق کمک زیادی خواهد کرد.

مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha