پاپ واتیکان خواستار دعا برای صلح همگانی شد
کد خبر: 4031568
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

پاپ واتیکان خواستار دعا برای صلح همگانی شد

  پاپ فرانسیس، پاپ واتیکان پیشنهاد داد که امروز چهارشنبه، 6 بهمن، همگان برای تحقق صلح دعا کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، پاپ فرانسیس در سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم سوگند یادکردن دو کشیش مسیحی و بیان این که حامیان برادری و صلح خواهند بود، گفت: من با نگرانی بسیار، افزایش تنش‌ها را که ضربه جدیدی به صلح در اوکراین وارد کرده و امنیت قاره اروپا را به خطر می‌اندازد و پیامدهای گسترده‌تری در پی دارد، دنبال می‌کنم.
 
وی ادامه داد: از همه خیرخواهان جهان تقاضا دارم که به درگاه خداوند متعال دعا کنند تا اقدامات سیاسی در خدمت برادری و انسانیت باشد نه در خدمت منافع شخصی افراد.
 
پاپ افزود: همه ما برادر هم آفریده شده‌ایم، به همین دلیل با نگرانی و با توجه به تنش‌های کنونی، پیشنهاد می‌کنم که امروز،‌ چهارشنبه، 26 ژانویه (6 بهمن) روز دعا برای صلح باشد و در این روز همه مردم برای صلح دعا کنند.

گفتنی است، منطقه دونباس با ساکنان روس‌تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تأسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی‌طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

انتهای پیام
captcha