حیایی: نقد به پیشرفت کارم کمک می‌کند + فیلم
کد خبر: 4033444
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
گزارش ایکنا از نشست «برف آخر»

حیایی: نقد به پیشرفت کارم کمک می‌کند + فیلم

امین حیایی بازیگر فیلم برف آخر در نشست خبری این کار گفت: از نقدهایی که به کارم می‌شود، استقبال می‌کنم چون معتقدم این انتقادات به پیشرفت کارم کمک می‌کند.

امین حیایی: نقدها به پیشرفت کارم کمک می کند + فیلمبه گزارش ایکنا، نشست خبری فیلم سینمایی «برف آخر» با حضور عوامل فیلم در مرکز همایش برج میلاد امروز ۱۳ بهمن برگزار شد.

در این جلسه امیرحسین عسگری (کارگردان)، حسن مصطفوی (تهیه کننده)، امیر محمد عبدی و سید حسن حبیبی (نویسندگان)، آرمان فیاض (فیلمبردار)، امیر حیایی، لادن مستوفی و مجید صالحی (بازیگران) حضور داشتند.

در ابتدای جلسه امیرحسین عسگری، کارگردان فیلم گفت: چهار سال پیش، قصه ای از استاد محمد صالح علا خواندم که بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفتم و بر مبنای آن قصه، طرحی نوشتم که مورد تایید حسن مصطفوی تهیه کننده قرار گرفت و من شروع به نگارش فیلمنامه آن کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اکران عمومی فیلم کوتاه خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر فیلم همین اندازه ای که هست، برایم قابل قبول است اما از هم اکنون نمی توانم بگویم برای اکران عمومی از زمان آن کاسته خواهد شد یا خیر. درباره صدای سالن هم باید بگویم کیفیت صدا تقریباً رضایت‌بخش بود، در صورتی که قبل از نمایش فیلم به ما اطلاعات دیگری داده بودند ولی خوشحالم که با کیفیت تقریباً خوبی صدای فیلم را شنیدیم.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت پردازی یوسف به مرور محقق شد، تاکید کرد: چنین شخصیتی نمی‌تواند یک دفعه خلق شود. برای همین در طول کار، شخصیت او شکل کامل گرفت. در ضمن امین حیایی به بهتر شدن شخصیت کمک بسیار بالایی کرد.

لادن مستوفی، بازیگر این فیلم درباره حضورش در فیلم تصریح کرد: از حضور در این کار بسیار خوشحال هستم، چون کار بسیار سختی است اما این سختی در خدمت مفاهیم انسانی صورت گرفته بود.

امین حیایی، بازیگر دیگر فیلم برف آخر درباره نقش خود گفت: پنج ماه قبل از اینکه فیلمبرداری کار آغاز شود، این کار به من پیشنهاد شد. ۵ ماه زمان داشتم تا به لحاظ ظاهری و فیزیکی خود را آماده کنم. این کار از جمله آثاری است که بابت حضور در آن خیلی خرسندم، چون کاری بسیار سخت است اما مدت‌ها باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه نقدها باعث می‌شود کیفیت کار عوامل سینما بالا رود، گفت: سال‌هاست در جشنواره فیلم فجر حضور دارم اما باورم این است که نقد اهالی رسانه به رشد کار ما کمک می کند برای همین دوست دارم همیشه در معرض نقد قرار گیرم. در ضمن گذر از هر جشنواره باعث می‌شود تا من آبدیده تر شوم.

آرمان فیاض، فیلمبردار «برف آخر» نیز پیرامون سختی‌های کارش چنین گفت: فیلمبرداری در چنین شرایط سختی به ویژه در برف زیاد کار بسیار دشواری است اما چون کیفیت کار را باور داشتم، تمام سختی‌های آن را پذیرفتم، همچنین این را هم بگویم فیلمبرداری در این قبیل آثار را دوست دارم، زیرا چنین چالش‌های سختی را می پسندم.

سیدحسن حبیبی، نویسنده فیلم نیز درباره نگارش فیلمنامه چنین توضیح داد: در کارهایی که موضوع و محور حیوانات هستند، مطمئناً از نماد استفاده می‌شود.

در ادامه نشست عسگری، در تکمیل سخنان نویسنده تصریح کرد: ما سعی کردیم با استفاده از نمادها به یکسری اتفاقاتی برسیم که در تقاطع های شخصیتی هر فردی ممکن است وجود داشته باشد. همچنین در نام هایی که برای بازیگران انتخاب کردیم هم سعی شد هدف و معنی لحاظ شود.

وی ادامه داد: برای یافتن لوکیشن فیلمبرداری، نقاط مختلف ایران را جستجو کردم تا بتوانم جایی را پیدا کنم که برف در آن به صورت کامل وجود داشته باشد. در نهایت در انتهای البرز به منطقه ای به نام کیاسر رسیدم که توانست نظرم را برای فیلمبرداری جذب کند البته بخشی از فیلم نیز در شهر ریمه جلوی دوربین رفت.

وی درباره همکاری با امین حیایی گفت: ابتدا علاقه ای نداشتم که از بازیگر چهره استفاده کنم اما آشنایی با امین حیایی اتفاقی بود که برایم بسیار دوست داشتنی بود. او هرگونه کمکی که از دستش برمی‌آمد، برای کار انجام داد.

این کارگردان درباره کم کاری خود توضیح داد: من خود را حرفه ای سینما نمی دانم یعنی باور ندارم برای امرار معاش حتماً باید کار سینمایی انجام دهم، البته سالها پیش قرار بود فیلمی در آلمان جلوی دوربین ببرم که در آن بازیگران خارجی حضور داشتند اما به دلیل بالا رفتن قیمت ارز آن کار متوقف شد و در ادامه نیز موقعیت کاری پیش نیامد تا اینکه ایده ساخت این فیلم در ذهنم شکل گرفت و دیگر نتوانستم آن را نادیده بگیرم. برای من کیفیت بیش از کمیت اهمیت دارد.

حسن مصطفوی، تهیه‌کننده این فیلم در بخش دیگری از جلسه تصریح کرد: شایعه‌هایی که پیرامون سرمایه‌گذاران فیلم مطرح شده، کاملاً دروغ است. ما اختلافی با احسان علیخانی نداشتیم و تمام حرف‌هایی که زده شده، دروغ محض است.

مجید صالحی نیز درباره تجربه حضور در نقش جدی چنین توضیح داد: چند سالی است که مشغول تجربه نقش‌های جدی هستم. درباره این کار نیز باید بگویم تجربه بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم زیرا تمام گروه با یکدلی کار خود را پیش برد.

وی تاکید کرد: کارگردان این فیلم تعهدی خاص دارد که من بسیار به آن احترام می‌گذارم. این کارگردان کارش برایش تقدس دارد، برای همین حاضر نیست به هر عملی تن دهد.

در انتهای این مراسم عوامل فیلم به احترام اهالی رسانه ایستادند و منتقدان را تشویق کردند.

انتهای پیام
captcha