کتاب «پرستار انقلابی» در خرم‌آباد نقد شد
کد خبر: 4034242
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

کتاب «پرستار انقلابی» در خرم‌آباد نقد شد

نشست نقد و بررسی کتاب «پرستار انقلابی» با حضور فروزان حسنوند، نویسنده اثر در کتابخانه عمومی حضرت مهدی(عج) خرم‌آباد برگزار شد.

کتاب «پرستار انقلابی» در خرم‌آباد نقد شدبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلابی اسلامی ایران، نشست نقد و بررسی  کتاب «پرستار انقلابی» با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، فروزان حسنوند، نویسنده کتاب پرستار انقلابی، محمدتقی عزیزیان، منتقد، صغری دانه‌ای، روای، فریده نظریان‌ذهابی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد و برخی از کتابداران در کتابخانه عمومی حضرت مهدی(عج)  خرم‌آباد برگزار و از طریق پلتفرم اسکای‌روم پخش شد.

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این نشست، با بیان اینکه دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌هاست، گفت: کمترین ثمره این انقلاب گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است و این اتفاق بزرگی است که باعث سربلندی ملت ایران شد و امروز انقلاب اسلامی ایران به درجه‌ای از رشد و بالندگی رسیده که جهان را تحت‌تأثیر خود قرار داده و ملت‌های آزادی‌خواه از این انقلاب بی‌نظیر الهام می‌گیرند.

وی ادامه داد: اینک در چهل و سومین سال انقلاب اسلامی وظیفه ما این است که با حضور خود در همه صحنه‌های انقلاب، این امانت و میراث گران‌بها را به بهترین شکل حفظ و آن‌ را به آیندگان بسپاریم.

طهماسبی در بخشی دیگر از سخنانش با تصریح اینکه برگزاری جلسات بررسی و نقد کتاب در راستای انجام رسالت کتابخانه‌ها عمومی است، اضافه کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در بین همه اقشار مختلف جامعه بوده و تداوم این برنامه‌ها باعث آشنایی بیش از پیش نسل جوان و نوجوان با فداکاری‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران در جریان پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی، خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به آثار و فواید نقد پرداخت و اظهار کرد: وقتی یک منتقد، کتابی را نقد می‌کند اولین فایده را خودش می‌برد، چراکه برای تسلط یافتن بر موضوع کتاب، نیازمند تحقیق و یادگیری بیشتر است و بعد از آن، این نویسنده و خوانندگان کتاب هستند که از نقدهای ارائه شده بهره می‌برند.

در ادامه این نشست، محمدتقی عزیزیان، شاعر، نویسنده و منتقد آثار ادبیات حوزه  انقلاب و دفاع مقدس به ارائه نقد و مطالب خود در خصوص کتاب «پرستار انقلابی» پرداخت و فروزان حسنوند، نویسنده اثر و صغری دانه‌ای، راوی کتاب به نقدهای وی پاسخ دادند.

لازم به ذکر است، کتاب «پرستار انقلابی» خاطرات صغری دانه‌ای، پرستار لرستانی دوران انقلاب و دفاع مقدس است که توسط فروزان حسنوند گردآوری و به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب 148 صفحه‌ای را انتشارات پراکنده به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در سال 1398 چاپ و منتشر کرد.

انتهای پیام
captcha