دومین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده برگزار شد
کد خبر: 4034293
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

دومین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده برگزار شد

دومین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده با موضوع بررسی پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تسهیل ازدواج و بررسی آئین‌نامه صدور مجوز مراکز فعال در امر همسریابی بر اساس قانون جوانی جمعیت برگزار شد.

وزارت ورزشبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دومین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی،‌ رئیس و حجت‌الاسلام والمسلمین متقی‌فر، دبیر این کمیسیون و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان صبح امروز، 17 بهمن‌ماه در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

این نشست با دستور جلسه بررسی پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون تسهیل ازدواج و بررسی آئین‌نامه صدور مجوز مراکز فعال در امر همسریابی بر اساس قانون جوانی جمعیت، جهت دریافت نظرات و پیشنهادات اعضا و رفع نواقص احتمالی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام متقی‌فر در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی متولی اصلی است و امر صدور مجوز به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده است، اظهار کرد: بر این اساس آئین‌نامه‌ای را برای صدور مجوز مراکز همسریابی تهیه کرده‌‌ایم تا نظرات و پیشنهادات اعضا را دریافت کنیم تا این کار آغاز شود اما آئین‌نامه اصلی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی همچنین، با اشاره به قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: اصل اجرای هر قانون نیاز به تشکیل ستاد مربوطه دارد که هنوز ستاد قانون جوانی جمعیت تشکیل نشده و متولی قانون و وظایف دستگاه‌ها مشخص نیست اما ما برای تسریع روند اجرای قانون، کار را آغاز کردیم و امیدواریم مصوبات کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده اهرمی برای پیشبرد سریعتر این موضوع باشد.

در ادامه جلسه، اعضا به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات پرداختند و مقرر شد هر دستگاه پیشنهادات و نظرات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده ارائه کند.

انتهای پیام
captcha