بودجه فعالیت‌های قرآنی افزایش می‌یابد
کد خبر: 4045210
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
محمدمهدی اسماعیلی:

بودجه فعالیت‌های قرآنی افزایش می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه برنامه‌های قرآنی گفت: امسال بودجه این فعالیت‌ها را مانند همه بخش‌ها افزایش می‌دهیم تا در این حوزه فعالیت‌های جدیدی انجام شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، هفتم فروردین در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره همکاری‌های این وزارتخانه با سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بهتر برگزار کردن مسابقات قرآن، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله نهادهای تابعه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و معاونت قرآن و عترت وزارتخانه هم در این زمینه فعالیت دارد. به معاون قرآن وزارتخانه گفته‌ام که مجموعه شورای قرآن و عترت را با حضور معاون قرآن و عترت، رئیس سازمان اوقاف و دارالقرآن تبلیغات اسلامی تشکیل دهد. همه مجموعه‌های قرآنی در کشور باید هم‌افزا باشند تا مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه آموزش و ترویج سراسری قرآن اتفاق بیفتد.

وی با اعلام خبر برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در ماه رمضان امسال، بیان کرد: با وجود اینکه وقت زیادی نداشتیم، اما شورای سیاستگذاری آن با حضور بنده تشکیل جلسه داد. برنامه کاملی داریم که همه نهادهایی که در حوزه قرآن فعال هستند به‌ویژه مؤسسات مردمی قرآنی در این زمینه فعال‌تر شوند. 

اسماعیلی افزود: 2 هزار و 500 مؤسسه قرآنی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند و این مؤسسات باید در زمینه قرآنی حضور داشته باشند تا کارهای مهمی در حوزه قرآن اتفاق بیفتد. یکی از مأموریت‌های اصلی وزارتخانه، خادمی قرآن در همه جای کشور است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه برنامه‌های قرآنی گفت: امسال بودجه این فعالیت‌ها را مانند همه بخش‌ها افزایش می‌دهیم تا در این حوزه فعالیت‌های جدیدی انجام داده شود. 

انتهای پیام
captcha