اعتدال پیام «دینامیت» است
کد خبر: 4047281
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵
اطیابی در گفت‌وگو با ایکنا:

اعتدال پیام «دینامیت» است

فیلم سینمایی «دینامیت» با وجود داشتن زبان طنز پیامی قرآنی دارد که همان اعتدال است.

سید مسعود اطیابی، کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان کرد: در فیلم سینمایی پیامی قرآنی که همان «اعتدال» است بیان می‌شود. این فیلم موردپسند همه اقشار جامعه قرار گرفته است. برای مثال اخیراً یک روحانی که فیلم را دیده بود به من گفت این فیلم نه تنها کار بدی نیست بلکه باید 35 سال زودتر ساخته می‌شد تا ما امروز با برخی از مشکلات درگیر نباشیم. جالب است بدانید که برخی از روحانیون از من می‌خواستند فیلم را به صورت کامل در حوزه‌های علمیه به نمایش درآوریم تا طلاب با نحوه و منش امر به معروف‌ و ‌نهی از منکر آشنا شوند.

وی افزود: درباره مخاطبان این فیلم سینمایی باید اضافه کنم، بیشتر قشر مذهبی مخاطب این کار سینمایی است اتفاقی که تا به امروز کمتر در سینما شاهدش بوده‌ایم. این اتفاق نیز برای این رخ داده که آنها از بحث اعتدال‌منشی کار خوششان آمده، البته پرواضح است که جذابیت نیز دلیلی دیگر برای استقبال از این کار بوده است.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که آیا «دینامیت» به واسطه رویکرد طنزش با استقبال مواجه شده است؟ گفت: اتفاقاً اگر ارزیابی دقیقی از فروش فیلم‌ها داشته باشید متوجه خواهید شد فیلم طنز بالاترین میزان شکست را در گیشه دارا هستند زیرا اگر مردم کمدی را بی‌کیفیت ببیند از آن استقبال نمی‌کنند.

وی در انتها درباره نحوه پیام‌رسانی در فیلم‌هایش تصریح کرد: همیشه سعی می‌کنم از بالا به مخاطب نگاه نکنم زیرا معتقدم این شکل از پیام‌رسانی نه تنها موفق نیست بلکه موجب دوری تماشاگر از موضوع هم خواهد شد. نکته دیگر اینکه شادابی اولین مورد برای جامعه است. درضمن شادابی باعث می‌شود رفتارهای ناهنجار کاهش یابد، برای همین تلاش می‌کنم به واسطه فیلم‌هایم به این خواسته برسم.

انتهای پیام
captcha