تأکید گروه‌های مقاومت بر ریشه‌کن کردن صهیونیست‌ها
کد خبر: 4053736
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
تازه‌ترین تحولات فلسطین /

تأکید گروه‌های مقاومت بر ریشه‌کن کردن صهیونیست‌ها

گروه‌های فلسطینی ضمن تبریک انجام عملیات استشهادی در شمال کرانه باختری تأکید کردند که این عملیات نشان می‌دهد که قدس خط قرمز است و جوانان انقلابی بر بیرون راندن رژیم اشغالگر و ریشه‌کن کردن شهرک‌نشینان اصرار دارند. در همین حال نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، رسانه‌های عبری‌زبان بامداد امروز، شنبه از هلاکت یک نگهبان امنیتی صهیونیست در عملیات تیراندازی نزدیک ورودی شهرک آرئیل نزدیک به شهر «سلفیت» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نگهبان امنیتی که در تیراندازی ورودی شهرک آرئیل زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما کادر پزشکی در نجات جانش ناکام بودند.

رسانه‌های عبری می‌گویند، دو جوان فلسطینی مسلح با یک خودروی سوزوکی پلاک اسرائیل، خود را به ورودی شهرک ارئیل رسانده و شروع به تیراندازی کردند و به دنبال آن ارتش اسرائیل با تجهیزات و نیرو به محل حادثه اعزام شد؛ اما عاملان تیراندازی را شناسایی نکرده است.

گروه‌های فلسطینی انجام این عملیات استشهادی توسط فلسطینیان را تبریک گفتند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت: این عملیات برای نشان دادن این است که قدس برای ملت فلسطین خط قرمز است و این تنها بخشی از پاسخ ملت ما به تعرض علیه مسجد‌الاقصی و نمازگزاران است.

این جنبش تأکید کرد که عملیات سلفیت ثابت می‌کند که جوانان انقلابی بر بیرون راندن رژیم اشغالگر و ریشه‌کن کردن شهرک‌نشینان اصرار دارند.

شکست اسرائیل نزدیک است

عز‌الدین، سخنگوی جهاد اسلامی هم این عملیات را تبریک گفت و تأکید کرد: عملیات دلیرانه ارئیل ثابت می‌کند که عملیات استشهادی برای مقاومت در برابر اشغالگران ادامه دارد و مقاومت، جرایم رژیم اشغالگر را در حق فرزندان ملت فلسطین و مقدسات آن هرگز فراموش نخواهد کرد.

او افزود: عملیات استشهادی شبانه فلسطینیان بار دیگر شکست دستگاه امنیتی صهیونیست‌ها را ثابت کرد و نشان داد که شکست دشمن به اذن الهی نزدیک است.

عزالدین به رزمندگان مقاومت ملت فلسطین درود فرستاد و گفت: آنها زیباترین نشانه‌های مقاومت و به چالش کشیدن دشمن را به تصویر کشیدند و این رژیم موقت را در خاک فلسطین نابود خواهند کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین عملیات دلیرانه در شهرک ارئیل را پاسخ طبیعی و مشروع به تروریسم دشمن صهیونیست و شهرک‌نشینان و جرایم آن علیه ملت و مقدسات فلسطین است.

کمیته‌های مقاومت تأکید کردند: رزمندگان مقاومت فلسطین آماده پاسخ به جرایم دشمن صهیونیست در هر زمان و مکانی هستند تا دشمن را متحمل شکست کنند.

این کمیته‌ها افزودند: شجاعت و جرئت مردان دلیر فلسطینی در رساندن خود به ورودی شهرک صهیونیست‌نشین ارئیل با وجود همه تدابیر امنیتی صهیونیست‌ها این پیام آشکار به دشمن صهیونیستی و سرکرده‌های جنایتکار آن است که آنها هرگز نمی‌توانند امنیت خیالی خود را در خاک ما محقق کنند.

شهادت جوان فلسطینی

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین سحرگاه امروز از شهادت یحیی علی، جوان 27 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شهرک عزون در نزدیکی قلقیلیه در کرانه باختری خبر داد.

شمار زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز با حمله به شهرک عزون با اهالی آنجا به شدت درگیر شدند.

عملیات گردان جنین علیه نیروی ویژه اسرائیل

گردان جنین هم صبح امروز اعلام کرد که رزمندگان آن یک نیروی ویژه رژیم اشغالگر را به رگبار بسته و آنها را وادار به فرار کردند این گردان به محل انجام این عملیات اشاره‌ای نکرده است.

موج عملیات استشهادی فلسطینیان در کرانه باختری، قدس، و مناطق اشغالی 48 در پاسخ به حملات و جرایم مکرر رژیم اشغالگر علیه شهروندان فلسطین بالا گرفته است.

عزام الخطیب، مدیر کل اداره اوقاف اسلامی در قدس هم اعلام کرد که بیش از 220 هزار نفر شب گذشته در مسجدالاقصی نماز گزاردند.

تأکید گروه‌های مقاومت بر ریشه‌کن کردن صهیونیست‌ها

الخطیب گفت: با وجود اعمال محدودیت‌ها توسط رژیم صهیونیستی و بسته شدن خیلی از گذرگاه‌ها به روی فلسطینیان و ممانعت از رسیدن آنها به قدس و مسجد الاقصی اما از صبح روز جمعه دسته دسته بر جمعیت روزه داران فلسطینی در مسجد الاقصی افزوده می‌شد.

مدیر کل اداره اوقاف اسلامی در قدس گفت: مسجد الاقصی شراکتی نیست و منحصرا ملک متعلق به مسلمانان است.

نظامیان اشغالگر صبح دیروز با یورش به مسجد الاقصی به سمت نمازگزاران و معتکفان در آنجا گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند که در نتیجه آن دستکم 42 نفر آسیب دیدند.

منابع فلسطینی همچنین خبر دادند، سحرگاه امروز شهرک نشینان صهیونیست با حمله به اتوبوس حامل فلسطینیان شهر الناصره در اراضی اشغالی 48 که عازم قدس اشغالی برای حضور در نماز صبح مسجد الاقصی بودند، چند نفر را زخمی کردند.

به گفته این منابع، جمعی از شهرک‌نشینان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سمت اتوبوس حامل فلسطینیان شیشه‌های اتوبوس را شکسته و علاوه بر زخمی کردن چند فلسطینی به اتوبوس هم خسارت زیادی وارد کردند.

انتهای پیام
captcha