نخستین پایگاه قرآنی مساجد در محله قلعه برازجان افتتاح شد+ عکس
کد خبر: 4053824
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

نخستین پایگاه قرآنی مساجد در محله قلعه برازجان افتتاح شد+ عکس

نخستین پایگاه قرآنی مساجد استان و کشور در پایگاه شهدای محله و مسجد تاریخی قلعه برازجان استان بوشهر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری افتتاح شد.

 پایگاه قرآنی مساجد استان و کشوربه گزارش ایکنا از بوشهر، اولین پایگاه قرآنی مساجد استان و کشور با حضور صادق بوستانی، سرپرست فرمانداری دشتستان، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سید موسی موسوی، مجری طرح ملی دستاوردهای قرآنی کشور و جمعی از مسئولان استانی شامگاه، ۹ اردیبهشت ماه در پایگاه قرآنی شهدای محله و مسجد تاریخی قلعه برازجان برگزار شد.

سیدموسی موسوی، مجری طرح ملی دستاوردهای قرآنی کشور ضمن خیرمقدم به تمامی مسئولان و شرکت کنندگان در مراسم گفت: در راستای لبیک به ندای رهبر عزیزمان که «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» شود و گسترش فعالیت‌های قرآنی به‌صورت مردمی در سطح مسجد و محله و آشنایی بیش از پیش آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان با معارف انسان ساز قرآن در قالب اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، برای اولین بار در کشور پایگاه قرآنی شهدای مسجد و محله قلعه برازجان کار خود را به صورت مردمی و با ترسیم برنامه‌ها و چشم انداز کوتاه مدت و دراز مدت قرآنی آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محله قلعه برازجان زادگاه بزرگانی همچون شهید شاخص قرآنی، شهید ابراهیم حوراسفند است، افزود: ما مفتخریم که قبل از پایان ماه مبارک رمضان و با گذشت کمتر از یک ماه از صدور دستور رهبر انقلاب اسلامی پایگاه قرآنی در مسجد این محله افتتاح می‌شود.

مجری طرح ملی دستاوردهای قرآنی کشور با اشاره به مشکلات خاص محله قلعه برازجان علی رغم سابقه تاریخی ضمن تأکید بر توجه بیشتر مسئولان شهرستانی به آن تصریح کرد: در دیدار با استاندار مقرر شد مشکلات مسجد، محله و نیازمندی‌های اجرای طرح‌های پایگاه قرآنی برای مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به ایشان اعلام شود.

بوستانی، سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان نیز در این مراسم بیان کرد: همزمان با اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی این مسجد و محله پیشگام در اجرای آن بوده، باید همزمان با اجرا، جهاد تبیین نیز در مساجد و محلات فرهنگ سازی و اجرا شود.

در پایان ایرانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار طی سخنانی ضمن تقدیر از مجریان و برگزار کنندگان طرح گفت: محله و مسجد قلعه برازجان در عرصه ایثار و شهادت و حرکت‌های مذهبی پیشگام بوده و اجرای این طرح نشان از سابقه تاریخی و پیشینه مذهبی این محله و مردمان آن دارد.

وی افزود: جای جای استان دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی مذهبی به‌ویژه ظرفیت‌های قرآنی است که این استان را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند و همین شاخص‌ها باعث انتخاب این استان به عنوان پایتخت قرآنی ایران اسلامی شد.

 در این مراسم قاریان ممتاز از جمله سید عباس هاشمی، قاری بین‌المللی  و علی حوراسفند، برادر قاری شهید ابراهیم حوراسفند و گروه سرود صدای انقلاب به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام
captcha