احترام به معلم زمینه‌ساز آبادانی و تمدن‌سازی یک جامعه است
کد خبر: 4054128
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
یوسف نوری:

احترام به معلم زمینه‌ساز آبادانی و تمدن‌سازی یک جامعه است

وزیر آموزش و پرورش در آیین سپاس معلم که امروز در دبستان پسرانه شهید رسولی منطقه ۱۷ تهران برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌ای که به معلمانش احترام بگذارد، می‌تواند مراحل آبادانی را طی کند و تمدن‌ساز باشد. امید است بتوانیم در راه حل مشکلات معلمان گام برداریم.

یوسف نوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین سپاس معلم به مناسبت روز معلم با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در دبستان پسرانه شهید رسولی منطقه ۱۷ تهران برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نام مدرسه شهید رسولی، به زندگی‌نامه این شهید ۲۰ساله پرداخت و گفت: در آموزه‌های ما معلم را پدر دوم خطاب کردند؛ کشوری که به معلمش احترام کرد می‌تواند مراحل آبادانی را طی کند و تمدن‌ساز باشد.

نوری در ادامه این آیین با بیان اینکه آماده می‌شویم از فردا هفته معلم را آغاز کنیم گفت: در احادیث آمده است که هرکه به من کلمه‌ای بیاموزد تا پایان عمر بنده او هستم. یادمان باشد جامعه‌ای که به معلمانش احترام بگذارد می‌تواند مراحل آبادانی را طی کند و تمدن‌ساز باشد. امید است بتوانیم برای راه حل مشکلات معلمان گام برداریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقد‌ها نسبت به بازگشایی مدارس، افزود: امیدوارم مدارس همچنان پرجوش و خروش باشند. خیلی‌ها در زمان بازگشایی مدارس در صفحاتشان نوشتند که شما قاتلید و چه و چه، اما خداوند کمک کرد مدارس باز شدند و جمعیت ۱۵ میلیون نفری آمدند و کرونا هم کم شد. امیدواریم مدارس ما همواره باز باشند تا این سرزندگی را ببینیم.

جامعه فرهنگیان از ابتدا پای ارزش‌های انقلاب ایستاد

در ابتدای این آیین نیز علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: جامعه فرهنگیان از ابتدا پای ارزش‌های انقلاب ایستاد و شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد. معلمان همواره در بزنگاه‌های تاریخی نقش‌آفرینی و به وظایف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود عمل کردند. معلمان در دو سال گذشته که با ویروس کرونا همراه بود، حضور باشکوهی داشتند و همچنین با حضوری شدن آموزش باز هم پای کار ایستادند و آموزش را به صورت حضوری آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در دوسال و اندی گذشته که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا بود، مجاهدانه خدمت کردند و از ۱۴ فروردین ازسرگیری آموزش را بالاتر از حد تصور دنبال کردند. از همکارانم در تهران در کمال تواضع و فروتنی قدردانی می‌کنم.

در این آیین برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت مقاله، اجرای سرود و … برگزار و از خانواده شهید رسولی، یک معلم فداکار و یکی از خیرین به‌عنوان یکی از جلوه‌های معلمی با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش تقدیر شد.

یادآوری می‌شود در حاشیه این مراسم نشست صمیمی وزیر آموزش‌ و پرورش با کادر اجرایی و آموزگاران دبستان شهید رسولی برگزار شد و تنی چند از فرهنگیان به ارائه مطالبات و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha