روشنایی روح را از قرآن بخواهید
کد خبر: 4064345
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

روشنایی روح را از قرآن بخواهید

حجت‌الاسلام بسی‌خاسته،‌ نویسنده کتب مذهبی با بیان اینکه برای روشنایی روح و روان باید از قرآن مدد گرفت، گفت: قرآن را یاد بگیرید چراکه قرآن بهار دل‌هاست.

حجت‌الاسلام عباس بنی‌خاسته، کارشناس و‌ نویسنده

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام عباس بنی‌خاسته، کارشناس و‌ نویسنده کتب مذهبی در محفل انس با قرآن کریم که شب گذشته، ۲۴ خرداد در نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان برگزار شد، با اشاره به آیات ۹ تا ۱۵ سوره مبارکه اسرا گفت: حرف قرآن، فقط ظاهر نیست. به گفته شاعر: حرف قرآن را بدان که ظاهریست / زیر ظاهر باطنی بس قاهریست

وی گفت: قرآن را یاد بگیرید، چراکه گفتمان قرآن زیباست. به فرموده حضرت امیرالمؤمنین(ع)، در قرآن تفقد کنید که قرآن بهار دلهاست. اگر دل‌ها زنگ زده است، اگر می‌بینید مهر و عاطفه و گذشت و حوصله‌ها کم شده است، راه درمان، قرآن است.

بسی‌خاسته بیان کرد: به فرموده امام معصوم(ع) اگر روشنایی روح و روان می‌خواهید، از نور قرآن مدد بخواهید. قرآن سودمندترین قصص را دارد. حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: وَاعْلَمُوا أَنَّ هذَا الْقُرْآنَ هُوَ النَّاصِحُ الَّذِی لاَ یَغُشُّ، وَ الْهَادِی الَّذِی لاَ یُضِلُّ: بدانید قرآن نصیحت‌گری است که فریب نمی‌دهد و هدایت کننده‌ای است که گمراه نمی‌کند. حضرت علی(ع) فرمودند: مَا جَالَسَ هذَا الْقُرْآنَ أَحَدٌ إِلاَّ قَامَ عَنْهُ بِزِیَادَة أَوْ نُقْصَان: زِیَادَة فِی هُدىً، أَوْ نُقْصَان مِنْ عَمىً: هیچ کس در کنار این قرآن ننشسته جز این که از کنار آن با زیاده یا نقصانى برخاسته؛ زیادتى در هدایت یا نقصانى از کوردلى و جهالت.

این نویسنده کتب مذهبی افزود: روز قیامت همه گرفتارند، مگر آنها که در فضای قرآن نهال کاشتند و جامعه را از فضای قرآن متنعم کردند.‌ یادمان باشد رسول خدا(ص) فرمودند دلها زنگ می‌زند و راهش قرآن است. اگر با قرآن زندگی کردیم و‌ انس یافتیم، جامعه ما جامعه‌ای خواهد شد که نابهنجاری و اخبار بد به ندرت در آن خواهید شنید.

انتهای پیام
captcha