ائتلاف سعودی ۲۵۷ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد
کد خبر: 4070766
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
در ۲۴ ساعت گذشته؛

ائتلاف سعودی ۲۵۷ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند نیروهای ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۷ بار آتش‌بس یمن را نقض کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، ائتلاف سعودی با انجام پروازهای تجسسی و شناسایی بر فراز استان‌های مأرب، تعز، الجوف، الحدیده، ضالع و محورهای مرزی آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی و مسلح ائتلاف سعودی منازل شهروندان و مواضع نیروهای یمنی در استان الحدیده و استان ضالع را هدف قرار دادند.

این گزارش می‌افزاید نیروهای ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین منازل مسکونی شهروندان یمنی در استان‌های مأرب، حجه، تعز، ضالع و الحدیده را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای، راکتی و خمپاره ای قرار دادند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، در نهایت حدود یک ماه پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است

انتهای پیام
captcha