حمایت ارشاد از تشکیل مجمع بانوان قرآنی
کد خبر: 4081764
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
وزیر ارشاد بیان کرد:

حمایت ارشاد از تشکیل مجمع بانوان قرآنی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از تشکیل مجمع بانوان قرآنی استقبال و حمایت می‌کنیم، گفت: در این حوزه کار‌های خوبی پیش‌بینی شده است و معتقدم حوزه فعالیت‌های قرآنی بانوان باید مستقل باشد تا بتواند رشد کند و اثرگذار باشد.

فعالیت‌های قرآنی بانوان مستقل باشدبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 7 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی بانوان قرآنی کشور در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، رونق جلسات قرآنی و محافل مذهبی در کشور بود، گفت: یکی از معجزات قرآنی جمهوری اسلامی، همین رونق جلسات بوده است، اما متأسفانه برخی بر اساس مشاهدات ناقص خودشان قضاوت ناعادلانه‌ای از وضعیت فعالیت‌های قرآنی در کشور می‌کنند اما بنده واقع‌بین هستم و معتقدم وضعیت فعالیت‌های قرآنی در حال حاضر، از ۱۰ سال پیش و دولت‌های قبل خیلی بهتر شده است.

وی با اشاره به برخی آمار‌ها و نظرسنجی‌ها در خصوص فعالیت‌های قرآنی، گفت: من واقع‌بین هستم و تحت تأثیر اعداد و ارقام غیر علمی قرار نمی‌گیرم و معتقدم انقلاب اسلامی یک معجزه است. در انقلاب نقش زنان بسیار درخشان بود. حضور زنان فرهیخته‌ در حوادث تاریخی همچون صدور حکم تحریم تنباکو و نیز در دوره دفاع مقدس نشان می‌دهد که فرهنگ قوی و غنی داریم.

اسماعیلی با ذکر خاطره‌ای از سفر به یک روستای محروم کشور، گفت: در این روستا ۳۰۰ خانم حافظ قرآن دیدم. وقتی از آن‌ها سوال کردم چگونه با وجود این مشکلات توانسته‌اید این تعداد حافظ قرآن تربیت کنید، گفتند یک رزمنده دفاع مقدس طی اقامتی شش ماهه به کودکان و نوجوانان ما قرآن یاد می‌داد و برخی از کودکان، قرآن را حفظ کردند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه فرصتی که امروز در این دولت انقلابی پدید آمده را باید مغتنم شمرد، گفت: از همین رو از تشکیل مجمع بانوان قرآنی استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این حوزه کار‌های خوبی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: معتقدم حوزه فعالیت‌های قرآنی بانوان باید مستقل باشد تا بتواند رشد کند و اثرگذار باشد. در این صورت اگر بتوانیم فضای نورانی قرآن را به خانه‌ها ببریم، تأثیر فراوانی در جامعه خواهد گذاشت.

وی با اشاه به اینکه امروز شاهد ازدحام اراده‌ها هستیم و مسئولان با هم تصمیم می‌گیرند و هم صدا و همدل هستند، گفت: در گذشته تزاحم تصمیم‌ها را شاهد بودیم اما در این دولت، شاهد یکدلی و یک‌صدایی مدیران و مسئولان هستیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «بشری»، بیان کرد: دولت طرح‌ها و برنامه‌هایی در راستای فراگیر‌سازی و توسعه فعالیت‌های قرآنی و امور قرآنی در سطح کشوری و ملی طراحی کرده و در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج، رسانه، فرهنگ سازی قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی، ایجاد فضا‌های قرآنی و... را در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در نظر گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: طرح بشری از جمله موارد موفقی بوده که آثار خوب اجرای این طرح، ابتکاری را در برخی شهر‌ها مثل ملارد رقم زده و قطعا اینگونه فعالیت‌ها مورد حمایت وزارت ارشاد است.

انتهای پیام
captcha