آغاز به کار قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در خراسان شمالی
کد خبر: 4083323
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

آغاز به کار قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در خراسان شمالی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آغاز به کار قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در شهرستان اسفراین خراسان شمالی خبر داد.

سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالیسید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه قرارگاه قرآنی جهاد تبیین از امروز در شهرستان اسفراین فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: در این قرارگاه از ظرفیت نخبگان، مؤسسات قرآنی، فعالان قرآنی و .... استفاده می‌شود تا مسیر گفتمان‌سازی مناسبی در راستای تحقق جهاد تبیین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما باید محکمات قرآنی را به خوبی برای نسل جوان تبیین کنیم، افزود: ایجاد شورای خرد ورزی در شهرستان اسفراین، رصد نقشه‌های دشمن، ایجاد محتوی برای خنثی‌‍سازی نقشه‌های دشمن، توسعه و تعالی شبکه جهاد تبیین و... از جمله برنامه‌های این قرارگاه است.

حسینی تأکید کرد: جنگ دشمن جنگ ادارکی و شناختی است و به گونه‌ای مقدمات را می‌چیند که ما مثل دشمن فکر می‌کنیم. دشمن در این جنگ اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده است و این یک جنگ اعلام نشده است که اگر مغلوب شویم به جبهه دشمن کمک کردیم بر خلاف جنگ سخت که زمین مورد تسخیر قرار می‌گیرد در این جنگ اذهان مورد تسخیر دشمن قرار می‌گیرد، امروز بخاطر ضعف ایمان و ترس از فقر، توجه به جمعیت و خانواده کمتر مورد توجه واقع می‌شود در حالی که قرآن می‌فرماید”وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم”


رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با جنگ شناختی دشمن که زمینه تحریف دین را فراهم می‌کند جهاد تبیین است “فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا” کار مجاهدانه نیازمند تلاش مضاعف و همراه با یقین محقق می‌گردد ذهن مضطرب و متزلزل نمی‌تواند کار جهادی کند.

حسینی افزود: هدف دشمن تحریف واقعیات و مخدوش کردن نقاط قوت جبهه انقلاب است که یکی از راه‌های موثر در برابر جبهه دشمن تبیین و آگاهی جامعه می‌باشد که قرآن می‌فرماید “لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ” لذا از جامعه قرآنی انتظار می‌رود تا با تلاش مجاهدانه به جهاد تبیین که از فرمایشات مقام معظم رهبری “مدظله العالی” است بپردازند تا بتوانیم امید و تقویت را در جامعه قرآنی داشته باشیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان تأکید کرد: خراسان شمالی دارای 48 مؤسسه قرآنی، 114 خانه قرآن و 1200 حافظ قرآن است که در قرارگاه قرآنی جهاد تبیین باید از تمام این ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha