روابط بین فرهنگ‌ها؛‌ بخش جدید موزه‌ هنرهای اسلامی قطر
کد خبر: 4084647
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

روابط بین فرهنگ‌ها؛‌ بخش جدید موزه‌ هنرهای اسلامی قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر پس از انجام پروژه بازسازی و توسعه همه‌جانبه با افتتاح بخش جدیدی که متمرکز بر روابط بین فرهنگ‌ها از طریق تجارت و تبادل اندیشه‌ است، 5 اکتبر (13 مهر) بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایة، سازمان موزه‌های قطر اعلام کرد که موزه هنرهای اسلامی پس از یک پروژه بازسازی و توسعه همه جانبه، در تاریخ 5 اکتبر(13 مهر) در حالت جدید به روی عموم بازگشایی می‌شود.

موزه هنرهای اسلامی یکی از مؤسسات پیشرو هنر اسلامی در جهان و اولین موزه در سطح جهانی در منطقه است. این موزه که همزمان با ورود تماشاگران به دوحه برای دیدن مسابقات جام جهانی فوتبال قطر بازگشایی می‌شود، یک تجربه آموزشی قابل دسترس و تعاملی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

این موزه بیش از هزار قطعه از آثار هنری را که بسیاری از آنها برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شوند و نیز شاهکارهایی که موزه هنرهای اسلامی از دیرباز به آنها شهرت داشته است، ارائه می‌دهد.

همچنین بخش جدیدی در مورد اسلام در آسیای جنوب شرقی به این موزه اضافه شده است که تمرکز آن بر روابط بین فرهنگ‌های مختلف از طریق نمایشگاه‌های مربوط به تجارت کالا و تبادل افکار در سراسر جهان است. گالری‌های این موزه بر اساس مضامین تاریخی و فرهنگی، دوره‌های زمانی و مقیاس‌های جغرافیایی سازماندهی شده‌اند که عظمت هنر و سنت‌های اسلامی را آشکار می‌کند.

موزه هنرهای اسلامی یک دستاورد معماری استثنایی نیز به حساب می‌آید که توسط «آی ام بای»، مهندس مشهور چینی _ آمریکایی و برنده جایزه معماری، طراحی شده و در سال 2008 افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha