نمایشگاه «امام حسین(ع) در نسخ خطی کمیاب» در بغداد
کد خبر: 4085646
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
در آستانه اربعین برگزار شد:

نمایشگاه «امام حسین(ع) در نسخ خطی کمیاب» در بغداد

نمایشگاهی از آثار خطی کمیاب تاریخی درباره زندگی و مقام والای امام حسین(ع) در مرکز نسخه‌های خطی موزه بغداد برپا شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری کربلا، مرکز نسخه‌های خطی عراق دیروز، 22 شهریورماه نمایشگاهی با عنوان «امام حسین(ع) در نسخ خطی کمیاب» را در تالار آشوریه موزه بغداد افتتاح کرد.

احمد العلیاوی، شاعر و روزنامه‌نگار و مدیر مرکز نسخ خطی عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: این نمایشگاه شامل تعدادی نسخ خطی است که از یک سو مسیر امام حسین (ع) در مقابله با ظلم را به تصویر می‌کشد و از سوی دیگر، بینندگان را به درس گرفتن از حماسه عاشورا از طریق نسخه‌های خطی فرا می‌خواند.

وی افزود: 70 اثر خطی و نقاشی از جمله نسخ خطی مربوط به نسب شریف، ولادت با سعادت آن حضرت، ذکر اهل بیت (ع) در قرآن کریم و ذکر امام حسین (ع) به اضافه  جایگاه علمی ایشان و تأثیر آن حضرت بر ادبیات عرب، ادبیات ترکی، کتب تاریخی، شرح حال و ترجمه به زبانهای عربی، فارسی و ترکی، شرح واقعه طف و تاریخ آن، زیارت عاشورا و غیره در این نمایشگاه عرضه شده است.

علوی تصریح کرد: این نمایشگاه به دلیل اهمیت و تأثیر بسیار زیاد امام حسین (ع) در احیای پیام اسلام، علاوه بر نمایشگاه‌هایی است که قبلا از سوی مرکز نسخه‌های خطی برگزار شده و نشان‌دهنده اهمیت نسخ خطی در شناخت تاریخ است.

وی همه محققان و پژوهشگران را به برقراری ارتباط با این مرکز برای غنی‌سازی پژوهش‌های خود با استفاده از این نسخ خطی به عنوان میراث‌ ارزشمند تاریخی دعوت کرد.

برپایی نمایشگاه نسخه‌های خطی کمیاب درباره جایگاه والای امام حسین (ع) در بغداد / اماده

انتهای پیام
captcha