توسعه دانش و فناوری سنگر امروز مقابله با دشمن است
کد خبر: 4093329
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
قاضی‌زاده:

توسعه دانش و فناوری سنگر امروز مقابله با دشمن است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جبهه امروز مبارزه و مقابله با توطئه و ترفند‌های دشمن، سنگر توسعه دانش، علم و فناوری است.

به گزارش ایکنا؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پنجشنبه‌شب؛ 28 مهرماه در نشست نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان غربی اظهار کرد: جبهه امروز مبارزه و مقابله با توطئه و ترفند‌های دشمن، سنگر توسعه دانش، علم و فناوری است و باید در همه این جهات سرآمد باشیم.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری، چهره‌های موفق و شاخص زیادی را تقدیم جامعه کرده است، اضافه کرد: باید موفق‌های حوزه ایثارگران در کشور به خوبی به جامعه نشان داده شوند. در دوران دفاع مقدس، وظیفه ما، دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و در حال حاضر هم وظیفه داریم تا زمینه توسعه کشور را در همه زمینه‌ها فراهم کنیم و در این مسیر، خانواده ایثارگران وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد تنفر بین مردم، مهمترین هدف دشمنان در ایجاد همه توطئه‌ها است، اظهار کرد: در این عرصه هم باید حفظ و ارتقای وحدت و انسجام ملی را در دستور کار قرار دهیم زیرا این امر، قدرت‌بخش است. عده‌ای در کشور به ویژه در روز‌ها و هفته‌های اخیر، علمدار نفرت‌پراکنی در جامعه شده بودند و در مقابل آن، وظیفه جامعه ایثارگری توسعه عشق به هموطن و همدیگر و جلوه دادن این علاقه و انسجام است.

در این جلسه جمعی از نخبگان و اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان غربی به بیان مشکلات و مسائل پیش روی خود پرداختند.

اشتغال خانواده ایثارگری، توجه به وضعیت معیشت و مسکن، استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف، ایجاد زمینه برگزاری المپیاد خانواده ایثارگری در حوزه ادارات، توجه به درمان ایثارگران به ویژه جانبازان از جمله قطع نخاعی‌ها و تسهیل این روند و همچنین توجه به همسران شهدا و اعطای تسهیلات به فرزندان و خانواده شهیدان و ایثارگران از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین در این جلسه، تفاهم‌نامه ارتقای همکاری‌های علمی بین دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی امضا شد.

انتهای پیام
captcha