صدور مجوز پخش اذان از بلندگوهای مساجد در ایالت کرناتکه هند
کد خبر: 4093667
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

صدور مجوز پخش اذان از بلندگوهای مساجد در ایالت کرناتکه هند

دولت ایالت کرناتکه هند اجازه استفاده از بلندگوهای 17 هزار و 800 عبادتگاه از جمله یازده هزار مسجد را با شرایط خاص صادر کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از امید، 11 هزار مسجد، سه هزار معبد هندو و 1400 کلیسا در ایالت کرناتکه هند مجوز استفاده از بلندگو‌های خود را کسب کرده‌اند.

اداره پلیس این ایالت طبق دستورالعمل‌های این ایالت، مجوز مربوطه را برای این عبادتگاه‌ها صادر کرده است.

در مجموع 17 هزار و 850 درخواست از مساجد، معابد و کلیساها برای استفاده از بلندگوها به این اداره ارسال شده است. این مجوز برای مدت دو سال داده شده و دولت ایالتی 450 روپیه به عنوان هزینه از هر یک از این عبادتگاه‌ها دریافت کرده است.

دولت این ایالت که از اعاضی حزب بی جی پی است، پس از آن که فعالان هندو سعی کردند با استفاده از بلندگوهای خود علیه مساجد این ایالت اخلال ایجاد کنند و احکام دادگاه عالی را نقض کردند، تصمیم به صدور مجوز گرفت. سازمان‌های هندو فراخوان داده بودند تا از ساعت 5 صبح سرودهای خدایان و الهه‌های هندو را با بلندگوهاپخش کنند تا مانع از شنیده شدن صدای اذان شوند.

سازمان‌های مسلمان از مدیریت مساجد در سراسر ایالت خواسته بودند که قوانین را زیر پا نگذارند و از دستورات دولت ایالتی برای دریافت مجوز پخش بلندگوها پیروی کنند. این دستورالعمل همچنین برای استفاده از بلندگوهای بلند برای مساجد، معابد و کلیساها توصیه شده است. بلندگوهای این عبادتگاه‌ها فقط بین ساعت 6 صبح تا 10 شب اجازه پخش دارند.

صدای این بلندگوها باید با دسی‌بل خاص پخش شوند و استفاده از تجهیزاتی که بلندی صدا را کنترل می‌کنند در این عبادتگاه‌ها اجباری است.

انتهای پیام
captcha