«جدول قرآنی»؛ ابزاری برای فهم هنرمندانه قرآن + دانلود
کد خبر: 4094352
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

«جدول قرآنی»؛ ابزاری برای فهم هنرمندانه قرآن + دانلود

اپلیکیشن «جدول قرآنی» این امکان را به شما می‌دهد تا ضمن سرگرمی و حل جدول، معلومات قرآنی خود را بالا بردخ و آیات قرآن را نیز قرائت کنید.

به گزارش ایکنا، امروزه یکی از روش‌های مؤثر و مهم برای آموزش قرآن از باب دگرسازی، روش غیر مستقیم است. در این روش پیام نه با صراحت، بلکه غیر مستقیم و هنرمندانه است و معمولاً مقاومت فرد را در نپذیرفتن آموزش کاهش می‌دهد.

جدول قرآنی نیز یکی از روش‌های غیرمستقیم هنری است که موجب می‌شود فرد در کنار آموزش و فراگیری مفاهیم قرآنی، ذهنش را در موضوعات قرآنی نیز به چالش بکشد. امروزه با رشد فناوری‌، این روش آموزشی در فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه فراهم شده است و فرد می‌تواند در کنار سرگرمی، با محتوای بسیار زیاد و آموزنده به فراگیری مفاهیم قرآنی اهتمام ورزد.

اپلیکیشن جدول قرآن برنامه‌ای حاوی مجموعه‌ای از جداول کلمات متقاطع است که جواب‌های آن‌ها جای خالی‌های آیات قرآن کریم هستند. به این ترتیب با این برنامه می‌توانید، معلومات خود را از قرآن کریم محک بزنید، هم آیات را مرور کنید و هم برای به خاطر سپردن آیات از این ابزار کمک بگیرید.

اپلیکیشن «جدول قرآنی» ابزاری برای قرائت و فهم قرآن به شیوه هنرمندانه+ دانلود

برخی از امکانات فعلی این برنامه شامل صفحه‌ کلید اختصاصی با حرکت خودکار با تایپ جواب و عدم نیاز به حرکت متناوب چشم روی جدول با نمایش خانه‌های سؤال جاری، طرح‌های متنوع هندسی و منظم جداول، پنج جدول در نسخه رایگان و باقی جداول در نسخه کامل، جداول اختصاصی برای هر ۳۰ جزء قرآن، جداول حاوی آیات انتخاب‌ شده از کل قرآن، ذخیره جواب‌های واردشده و عدم نیاز به حل یکباره جدول است.

اپلیکیشن «جدول قرآنی» ابزاری برای قرائت و فهم قرآن به شیوه هنرمندانه+ دانلود

همچنین ارائه راهنمایی(نمایش جواب) به همراه ترجمهٔ فارسی آیه(ترجمه مهدی الهی قمشه‌ای) بدون نیاز به اینترنت و امکان مشاهده متن کامل آیه در سایت پارس قرآن، امکان حرکت جلو و عقب روی سؤال‌ها و هوشمندی روی پرش از خانه‌های درست در هنگام ورود اطلاعات و پشتیبانی از پوسته تاریک و روشن از دیگر امکانات این برنامه است.

اپلیکیشن «جدول قرآنی» ابزاری برای قرائت و فهم قرآن به شیوه هنرمندانه+ دانلود

نسخه رایگان اپلیکیشن «جدول قرآنی» حاوی پنج جدول قابل حل است و با یک بار پرداخت هزینه‌ به صورت درون‌برنامه‌ای دسترسی نامحدود به سایر جداول برای کاربر فراهم می‌شود. 

در کنار قابلیت‌های این برنامه و طی ارزیابی ایکنا از آن امکانات بیشتری می‌توانست به مخاطب‌پسند بودن آن کمک کند که از جمله آن می‌توان به استفاده از رنگ‌بندی متنوع، استفاده از طراح‌ها و فضای اسلیمی و اسلامی‌تر، درج صوت آیات مربوط با جدول و درج مفاهیم و مبانی آیات اشاره کرد.

اپلیکیشن «جدول قرآنی» ابزاری برای قرائت و فهم قرآن به شیوه هنرمندانه+ دانلود

طبقه‌بندی این جدول برای گروه‌های سنی مختلف از دانش‌آموز تا بزرگسال نیز می‌توانست کمک شایانی به مخاطب‌پسند بودن آن کند. این برنامه در ابتدا و تنها با پنج نسخه جدول رایگان ارائه می‌شود، اما مناسب بود که تولید‌کنندگان آن برای استفاده کاربر از سایر جداول، شیوه دیگری را به غیر از پرداخت هزینه در نظر می‌گرفتند. برای مثال با خرید سکه‌های مجازی قابلیت‌‌های آن را افزایش می‌دادند.

در مجموع اپلیکیشن «جدول قرآنی» را می‌توان یکی از ابزارهای هنرمندانه اما در حد معمول دانست که برای افزایش فهم قرآن ضمن افزایش معلومات قرآنی، آیات قرآن کریم را نیز به مخاطب یادآوری می‌کند.

انتهای پیام
captcha