رجوع به قرآن، توصیه پیامبر(ص) در هنگام بروز فتنه‌ها است
کد خبر: 4099863
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

رجوع به قرآن، توصیه پیامبر(ص) در هنگام بروز فتنه‌ها است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه دانش آموزان یکی از اهداف جنگ ترکیبی دشمن هستند، بر توجه به قرآن تاکید کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند وقتی فتنه‌ها مانند تکه‌های شب تاریک شما را فراگرفت، قرآن بخوانید.

جاسم حسینی زادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، جاسم حسینی‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی که امروز ۲۴ آبان‌ در شهرستان کارون برگزار شد، گفت: معجزه دین ما قرآن کریم است. کلمه قرآن از «قرائت» به معنی خواندن است. آخرین معجزه برای ختم رسل و کامل‌ترین دین، کتاب است. اولین کلمه‌ای که در این کتاب بر پیامبر(ص) وحی شد، کلمه «إقرا» (بخوان) است و این اهمیت خواندن را در دین ما می‌رساند.

وی با بیان اینکه کتاب، راه میانبری برای کسب و افزایش تجربه در زندگی و شریک شدن با عقل دیگران است، گفت: اکنون جنگ تمام عیار ترکیبی شروع شده و یکی از گزینه‌ها و اهداف دشمن، دانش‌آموزان هستند. این جنگ برای همیشه بوده است و تمام نمی‌شود. 

حسینی‌زاده ادامه داد: در قرآن در ارتباط با مبارزه با فتنه‌ها صحبت شده است و پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند وقتی فتنه‌ها مانند تکه‌های شب تاریک شما را فراگرفت، قرآن بخوانید. البته قرآن کریم، مفسر و معلم می‌خواهد و مفسر آن، اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha